Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mitt første halvår med Opel Ampera

Startet av edyrli, mandag 08. april 2013, klokken 20:21

« forrige - neste »

edyrli

Noen som har noen tanker rundt hva som skjer med hurtiglading når de europeiske elbilene komme for fult? Jeg kan ikke finne at det er noen samlet plan rundt dette. Dette begynner jo å bli høyst aktuelt nå siden eUP sannsynligvis kommer i løpet av året, andre europeiske elbiler er på vei.
Sannsynlige senarioer er vel:
CHAdeMO ladere bygges om til å takle Combined.
Leafer og trillingen bygges om til å kunne lade på Combined.
Combined ladere kommer opp i tillegg til CHAdeMO ladere.
Det siste alternativet vil jo forsinke og fordyre hurtiglade nettverk vesentlig. og jeg vil anta det er i alles interesse og få alle bilene over på en felles ladeløsning.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

gbzdoc

Flere ladere kan oppgraderes til også å støtte CCS. I tillegg har bla. ABB og andre ladere klare som støtter både CHAdeMO, CCS og kraftig AC.

Blir vel som å velge mellom 98, 95 eller Diesel. ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA