Generell Dekning Garanti luftfjæring

Startet av Elbilusikker, mandag 13. juni 2022, klokken 07:02

« forrige - neste »

arthur

Vel, jeg har vel nevnt en rekke ganger at folk bær fokusere på sin rett etter loven, ikke garanti, med mindre denne (garantien) gir bedre rettigheter enn hva loven gjør. Mitt poeng var at jeg leste ditt innlegg som at hvis man viste til garanti og ikke fikk medhold så har man implisitt hevet sine rettigheter etter loven, og det stiller jeg meg sterkt tvilende til om er tilfelle!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Klykken

Sitat fra: arthur på torsdag 16. juni 2022, klokken 14:10
Vel, jeg har vel nevnt en rekke ganger at folk bær fokusere på sin rett etter loven, ikke garanti, med mindre denne (garantien) gir bedre rettigheter enn hva loven gjør. Mitt poeng var at jeg leste ditt innlegg som at hvis man viste til garanti og ikke fikk medhold så har man implisitt hevet sine rettigheter etter loven, og det stiller jeg meg sterkt tvilende til om er tilfelle!
Nei, man har ikke hevet sine rettigheter selvsagt. Men man har gjort prosessen mye vanskeligere da de over skranken mener du krever garanti når du egentlig mener reklamasjon. Disse begrepene blandes om en annen både av private og de på Tesla. Viktig at man ordlegger seg riktig når man skal kreve sin rett.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Elbilusikker

#17
.

arthur

Sitat fra: Klykken på torsdag 16. juni 2022, klokken 15:49
Sitat fra: arthur på torsdag 16. juni 2022, klokken 14:10
Vel, jeg har vel nevnt en rekke ganger at folk bær fokusere på sin rett etter loven, ikke garanti, med mindre denne (garantien) gir bedre rettigheter enn hva loven gjør. Mitt poeng var at jeg leste ditt innlegg som at hvis man viste til garanti og ikke fikk medhold så har man implisitt hevet sine rettigheter etter loven, og det stiller jeg meg sterkt tvilende til om er tilfelle!
Nei, man har ikke hevet sine rettigheter selvsagt. Men man har gjort prosessen mye vanskeligere da de over skranken mener du krever garanti når du egentlig mener reklamasjon. Disse begrepene blandes om en annen både av private og de på Tesla. Viktig at man ordlegger seg riktig når man skal kreve sin rett.

Da er vi nok egentlig helt enige selv om det kunne synes som om vi ikke var det. Har. også her, gjentatte ganger tatt til orde for at folk blir flinkere til å sette seg litt inn i lover og regler mht garanti og reklamasjon. Presiserer derfor igjen at med mindre en garanti gir bedre rettigheter enn hva som fremkommer av loven så er det reklamasjon man skal hevde.
Det er, som du vel er inne på, godt dokumentert at næringsdrivende ofte ikke kan selv de enkleste regler og forskjeller, trolig benyttes det også rent kynisk av nøæringsdrivende. Mange har også, tilsynelatende, litt dårlig samvittighet for å hevde sin rett selv om denne er betalt for i prisen for varen, eller tjenesten, man har kjøpt og betalt.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Klykken

Ja, vi er rimelig samstemte, men at jeg antageligvis ikke er presis nok. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Elbilusikker

#20
.

Klykken

Slik: https://www.forbrukerradet.no/klageguide/

Hos deg er det viktig at du har meldt feilen innenfor reklamasjonstiden, noe du nå har gjort, altså før det har gått 5år siden bilen ble førstegangsregistrert. All videre klaging og gange i saken MÅ SKJE SKRIFTLIG og saklig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA