Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Løfte vindusviskerarmer?

Startet av Stjerneglis, mandag 02. mai 2022, klokken 19:55

« forrige - neste »

Stjerneglis

Er det mulig å få løftet vindusviskerarmene mer enn et par cm opp fra glasset på TMY? Jeg satte viskerne i servicemodus men dette hjalp ikke...
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

tmn

Sitat fra: Stjerneglis på mandag 02. mai 2022, klokken 19:55
Er det mulig å få løftet vindusviskerarmene mer enn et par cm opp fra glasset på TMY?

Nei :-)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

glx-rider

Fungerte fint her - bare ta i litt, virket som om lakken stoppet litt, men etter det ble gjort første gang så er de like lette som på andre biler.

2021 Y LR

Stjerneglis

Sitat fra: glx-rider på onsdag 04. mai 2022, klokken 14:53
Fungerte fint her - bare ta i litt, virket som om lakken stoppet litt, men etter det ble gjort første gang så er de like lette som på andre biler.

Fikk du løftet opp viskerarmene helt opp som f.eks 45 graders vinkel eller mer ift frontruta?
Er litt skeptisk til å bruke krefter på disse delene.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

Stjerneglis

Noen som har lyst til å legge ut bilde av viskerarmer i oppløftet posisjon på TMY?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

thebadger

Hvis du løfter de helt opp så knekker du av en liten metallbit. Jeg gjorde dette på min Model 3. Fikk beskjed hos servicesenter at det ikke gjorde noe, men det er jo ikke så fint å introdusere skader i metallbiter som er utsatt for vind og vær

Stjerneglis

#6
Sitat fra: geear på søndag 22. mai 2022, klokken 14:48
Sitat fra: Stjerneglis på søndag 22. mai 2022, klokken 09:55
Noen som har lyst til å legge ut bilde av viskerarmer i oppløftet posisjon på TMY?
Hvorfor det?

Jeg vil bare se at det er mulig å løfte armene skikkelig opp og ikke bare noen cm fra glasset slik det er på min bil. Vil ikke bruke makt og ødelegge noe...

Må jo skifte viskerblader før eller senere?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

Handyman

Sitat fra: Stjerneglis på søndag 22. mai 2022, klokken 22:43
Sitat fra: geear på søndag 22. mai 2022, klokken 14:48
Sitat fra: Stjerneglis på søndag 22. mai 2022, klokken 09:55
Noen som har lyst til å legge ut bilde av viskerarmer i oppløftet posisjon på TMY?
Hvorfor det?

Jeg vil bare se at det er mulig å løfte armene skikkelig opp og ikke bare noen cm fra glasset slik det er på min bil. Vil ikke bruke makt og ødelegge noe...

Må jo skifte viskerblader før eller senere?
Det er ikke noe problem å skifte viskere selv om man ikke får løftet dem langt ut fra ruta.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Sitat fra: Stjerneglis på søndag 22. mai 2022, klokken 22:43
Sitat fra: geear på søndag 22. mai 2022, klokken 14:48
Sitat fra: Stjerneglis på søndag 22. mai 2022, klokken 09:55
Noen som har lyst til å legge ut bilde av viskerarmer i oppløftet posisjon på TMY?
Hvorfor det?

Jeg vil bare se at det er mulig å løfte armene skikkelig opp og ikke bare noen cm fra glasset slik det er på min bil. Vil ikke bruke makt og ødelegge noe...

Må jo skifte viskerblader før eller senere?
Må bare si at admin her på forumet hadde vært inne og redigert innlegget mitt, så det var ikke jeg som stilte spørsmålet "Hvorfor det?". Takhøyden er tydeligvis særdeles lav, og ganske spesielt å redigere et innlegg slik at det ser ut som jeg har skrevet noe helt annet enn jeg har. Da er det bedre å slette det.

Viskerblader skifter du slik det er beskrevet i brukermanualen, uten å løfte de opp. Det fungerer veldig fint, og sjansen er vel kanskje til og med mindre for å knuse ruta da enn om de står rett opp.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA