Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En torn i øyet?

Startet av Cowboystrekk, tirsdag 23. juli 2013, klokken 20:31

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Med klima av og rangemode på så ender jeg opp med ca 35-36 mil rekkevidde på strekninga Levanger - Trondheim med snittfart 75 km\t, men jeg har 60 kW da. Høydemeter varierer mellom 0 og 200.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Bjørn

Prøvde for skøy skyld å kjøre 5 mil i 60km't på cruise..  Dette skulle gi ca 63 mils rekkevidde.. :)
Range mode og klima av. varierende høyde, men start/stopp på samme høyde.


turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

D.O

Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Bjørn

Sitat fra: turfsurf på fredag 07. mars 2014, klokken 13:26
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 07. mars 2014, klokken 12:00
Med klima av og rangemode på

Er ikke det litt smør på flesk  :)

Det kan være.. for bat. var ikke kaldt.. :) Men det var bare fordi jeg stort sett bestandig kjører i range mode.. :) ser ikke grunnen til å kaste bort kw't på å varme bat. på korte turer, og på lengre turer blir det jo varmt etterhvert bare av motorforbruket.. det lille du tjener på litt tidligere 100% regen . veier jo ikke opp på langt nær.. Og 3kw varmeapparat holder for meg. :)

Sense

Jeg pleier å kjøre med "comfort" på steering mode. Men på vei til påskefjellet brukte jeg "standard" sist istedet. Når jeg kom fram hadde jeg 31 km mer rekkevidde til overs enn vanlig.
Men nå var temperaturen varmere enn sist jeg kjørte til fjells, så helt reellt kan det ikke være.

Men det fikk meg til å tenke, har styre-modus noen betydning for rekkevidden?
Bruker servoen strøm, eller er den hydraulisk?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA