Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Statusoversikt

Startet av sven erik, tirsdag 06. august 2013, klokken 10:19

« forrige - neste »

sven erik

lampe for isoleringsfeil  begynte først å blinke når bilen var ladet  lyer den nå når en starter bilen
noen som hvet hva dette kan tyde på
er på en 2002 kango

elektrolux

Det er nok isofeil i en av batterikassene, som igjen betyr at der har oppstått en svak forbindelse mellom driftbatteriets krets og bilen chassis.

Kangoo har sensing av dette, som Enviro i sin tid fant ut hvordan en koblet vekk.

Mer korrekt måte å fjerne problemet på er nok å lokalisere feilkilden som jeg tipper er skitt og støv oppå batteriblokkene, og få vasket dette vekk, samt mulig maling av batterikassens metaldeler.

Problemet vil ellers forsterke seg til bilen nekter å kjøre.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

Ok ja  så det kan være to ting da men det er kan ikke hvære batterier som er gående eller noe da?

Lanber

Det kan også være et batteri har en sprukket celle slik at elektrolytt forårsaker varsellyset.
I så fall er det som regel den ytterste cellen på et batteri som står enten i fremkant eller bakkant av batteripakken.  Batteriene står fastspent og det er dårlig tilpasning av disse som gjør at de ytterste cellene sprekker

sven erik


sven erik

det var et batteri som hadde begynt å lekke  desverre

aalbork

Ikke umulig du har hatt en svak celle i en blokk som har reversert og gått varm. Det kan være lurt å investere i en eller annen form for batteriovervåking. Har selv bare bygget meg en enkel sak som er vel grov, men har samtidig laget meg en mulighet for å måle hver enkelt blokk. Eller virker Robometer som en god investering.
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

sven erik

ja ikke sant  vi får se hva vi får ordnet

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA