Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeproblem

Startet av Lynet, onsdag 12. september 2012, klokken 08:20

« forrige - neste »

Lynet

Føler at min 2009 Think Zebra ruller mye tyngre i unnabakker enn alle biler jeg har kjørt tidligere. Setter selvsagt bilen i N for å teste dette.
Men er det slik at motoren allikevel bremser litt? Eller er det tregt drivverk?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Go-carter

Mener å huske at hma skrev på det amerikanske forumet at motoren regenererte biiiiitte litt, selv i N. Men det var bortimot ingenting.

Synes at min ruller relativt lett, selv med en forstilling som trenger 4-hjulskontroll. Sikker på at noe ikke ligger inntil, skjev spissing, eller lite luft i dekka?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

El rayo

Kjenn om felgene foran er varme etter en kjøretur i høy fart - vel, forholdsvis høy fart med Th!nk ;-)

Det mest sannsynlig at at en kaliper går tregt slik at ene bremseklosssen subber.

Sjekk bak hvis felgene foran er kalde. Bak er det mest sannsynlig at en wire til parkeringsbrems går tregt.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Lynet

Hadde bremsene hengt på så hardt hadde jeg nok ikke greid 165km på 88%SOC!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

hma

Jeg tror det er meg som har skrevet på Yahoo-gruppen 'Think_ev' om regenerering i N. Jeg har gjort observasjoner med min finske gen2-pcu-bil ved bruk av forgjengeren til dette displayet http://cebinew.kicms.de/cebi/easyCMS/FileManager/Files/MES-DEA/components/CanDisplay_OEM.pdf.
Det må anføres at min pcu kjører på en ikke-kommersiell sw-versjon, slik at andre biler kan oppføre seg ulikt.
Jeg har ikke sjekket dette på standard sw for gen1 eller gen2 PCU, men skal gjøre dette straks jeg blir ferdig med å reparere min gen1-bil.

I går var jeg ute med drivakslingen på denne, og da jeg monterte akslingen på giret slo det meg at det var ganske tungt å dra rundt. En mulighet er derfor at girforholdet eller utformingen av giret gjør at bilen triller dårligere enn andre nyere elbiler.

Til sammenligning triller min Rav4 EV voldsomt godt. En teststrekning hvor jeg slipper akselrasjonspedalen ved 70km/t, så ender jeg opp i 110km/t et stykke før bakken slutter. Thinken kommer så vidt over 90km/t ved samme manøver. Rav4 EV har ikke spesielt god luftmotstand, men får kanskje litt hjelp av sine 1700kg ;)

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Go-carter

Utvekslingen er 1:10. Utover det vet jeg lite om girkassa  :-\
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA