Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Enda mer fra Holtsmark

Startet av haakong, tirsdag 18. september 2012, klokken 08:40

« forrige - neste »

haakong

Thinken min blåser sikringer på nettstrøm når jeg kobler den til lading. Ladeviften starter også uten at lading er startet. Er det noen som har en ide om hva som er galt.

Haakon

cra

At sikringa i huset ryker? Sjekk i alle fall at ladekabel er hel, og mål evt. at det ikke er kortslutning i den. Sjekk at ikke noen har satt en binders på støpselet? (Gammelt morro-pek på støvsugere bl.a.)

Er det evt. så enkelt som at du lader på en 10A kurs, men think'en står innstilt på 16A lading?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Kan også være softstartkretsen i laderen som er kortsluttet, eller inntaksledningen som er smeltet.

Nå må snarest mulig 12V batteriet lades, og holdes oppladet til sikringsproblemet er løst.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hens

Hvis de er kurs -sikringen i huset som går, bør du sjekke at det ikke er andre forbrukere på samme kurs.  Velgerbryteren på dashboardet skal alltid stå på 10A, sterkt lys, da trekker laderen 9,9 A .   Ved å lade på pos. 15A vil laderen brenne etter en tid.
Hverken bilens inntak, laderen eller ladekabelen er dimensjonert for kontinuerlig 15(14) A.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Mekanikeren-Trondheim

Jeg blåste to inntakssikringer tidligere i år. Sikringene røk ca en time etter at lading (10A) ble påbegynt. Dette skjedde etter kjøring i fuktig vær. Problemet ble løst ved at jeg skiftet et sprukket lokk på sikringsboksen for inntakssikringen. :)

hens

Det kan være dårlig kontakt i bryteren eller brudd i ledningen for 10A. Da vil laderen trekke 14A.
Ved 10 A skal et ok batteri lades med ca 15 % pr time og ladekabelen skal bare bli svakt lunken.
Hvis ladekabelen blir varm med sterkt lys i bryteren  (10 A) er det feil i velgerbryteren/ kabelen.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA