Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av Oreo, torsdag 06. september 2012, klokken 21:32

« forrige - neste »

Oreo

Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

tomrh

Dette bekymrer meg lite, jeg er positiv til elbilismens utvikling. USA sliter stadig vekk med høy oljepris, folk er sure: http://www.aftenposten.no/okonomi/utland/--Obama-vurderer-a-dumpe-olje-i-markedet-6967853.html

USA ønsker å bli mest mulig uavhengig av olje, og det forsterker ønsket om å satse mer på elektrisitet som drivstoff: http://gigaom.com/cleantech/consumer-fuel-choice-will-drive-oil-independence/

Ladbare hybrider (= valg av drivstoff) vil bane vei for en bedre infrastruktur av ladestasjoner, som igjen stimulerer elbilmarkedet. Oljeprisen rammer jo i Europa også og vil framtvinge økt satsning på elbilisme selv om ladeinfrastruktur og incentiver for elbiler foreløbig motarbeides for å beskytte en treg europeisk bilindustri.

Norge ligger endel år foran i utviklingen, så resten av verden vil alltid være sinker sett fra vårt ståsted.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA