Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vedheng fra gammelt av?

Startet av EVlithium.net, fredag 22. oktober 2010, klokken 17:05

« forrige - neste »

EVlithium.net

i Dag har jeg fått vite litt mere fra Statens Vegvesen...  det ser jo ikke helt borte vekk ut dette da...  men oppbyggning / sveising av rammen har laget mest tull for meg her tydeligvis...skulle nokk ikke gjordt det.


Webstore: www.evlithium.net

elektrolux

Og med det er nok et interresant prosjekt lagt død og begravet.

R.I.P

Ikke rart det snart er slutt på norske ungdommer som kan realfag. Med slike standardsvar fra Vegvesenet er det ikke engang vits i å prøve å skape noe kult selv.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

EVlithium.net

vel jeg kan jo altids få tak i tilsvarende ramme og flytte delene over på...kansje da heller velge noe mindre batterier...så sørge for å ikke kappe eller gjøre noe som helst med rammen....
Webstore: www.evlithium.net

Tommy

Bare husk at grensen for moped er 4 kw elmotor.
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

hens

Da blir løsningen et lite batteri i originalrammen. Og en pakke på tilhenger, range extender, for langtur.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809


Jon-Kåre

Hei, ble litt inntressert etter å ha lest gjennom tråden din og skulle gjerne ha hatt noe lignende, kan du si ne om hva du har brukt av deler, motorer etc og ikke minst hvor du har kjøpt/fått dette fra? Mitt utgangspunkt for å ville bygge om er at jeg har en 200m3 som har skjært seg, hytte på en øy uten veier kun stier med kjøre bredde for atv. Da hytta ligger 700 meter fra kaiet tror jeg en slik elektrisk atv hadde hvert tingen å brukt til materiall frakt. Så hadde du orket å tatt deg bryet med å sette opp en innholdsliste over nødvendige komponenter og gjøremål for en dummies, fart er ikke viktig 10-15 km holder i lange baner bare trekk kraften er god. Alle med meninger om hvordan, hva etc er hjertelig velkommen med bidrag

hens

#22
Hei Jon Kåre,
velkommen til forumet!

Det er kravet til stor rekkevidde og høy hastighet som har drept elbilen i snart 100 år.
Når det er snakk om kort rekkevidde og lav hastighet er det mye enklere å kjøre elektrisk.
Batteripakken blir mindre og motorstyrken kan reduseres, da blir det mer igjen til lasteevne.

Trenger du moralsk eller teknisk assistanse er det bare å ta kontakt. ;)

Sett gjerne inn bosted, kanskje fler melder seg.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Jon-Kåre

Teknisk assistanse er vel det jeg trenger mest, tenker litt på denne som et utgangspunkt http://www.electricmotorsport.com/store/ems_ev_parts_kits_emc-r-zero-x.php er jeg helt på jordet eller er jeg på rett spor? Eneste feilen jeg kan finne med denneer at prisen er for høy til mitt budsjett. Må vel finnes noe el. Trucker eller lignrnde som det kan tas motor fra? Eventuelt en utrangert el bil?

Jon-Kåre

Vil en motor fra en utrangert el. Bil kreve for stor batteripakke eller spurt på en annen måte, hvor stor batteri pakke trenger en slik motor? Hvis an bruker en slik motor er det andre ting man samtidlig må ha som er tilhørende? Mange dumme spørsmål men tanken om en elektrik atv har spikret seg fast i hodet mitt ::) ??? :o

arnejorg1

Sitat fra: Jon-Kåre på mandag 15. oktober 2012, klokken 16:50
Teknisk assistanse er vel det jeg trenger mest, tenker litt på denne som et utgangspunkt http://www.electricmotorsport.com/store/ems_ev_parts_kits_emc-r-zero-x.php er jeg helt på jordet eller er jeg på rett spor? Eneste feilen jeg kan finne med denneer at prisen er for høy til mitt budsjett. Må vel finnes noe el. Trucker eller lignrnde som det kan tas motor fra? Eventuelt en utrangert el bil?

Må si meg overasket over hvor billig motorene er. Nå er det jo mer som skal til for og bygge en elbil, men er likevel overasket over at motoren er så billig. :)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Jon-Kåre

Hvis jeg skulle gå for den motoren med medfølgende deler som jeg har linket til, hva mere trenger jeg da? Gir?  All oppramsing motas med stor takk

Elmo

Tror du kan få mye info og ideer ved å lese denne tråden 2CV elektrisk
Såvidt jeg husker var det deleliste der også . . . . . eller kanskje det var i denne tråden Mini på strøm.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA