Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: hvordanå.. oppgradere lyden

Startet av tomrh, torsdag 23. august 2012, klokken 23:22

« forrige - neste »

tomrh

Jeg kom nettopp hjem fra ferie, og miev'en har stått i garasjen uten lading. Dro 14. juli og da var den ca. 75-80% ladet. Kom hjem i dag 2. august og da var den bare 20% ladet. Jeg ble overrasket, trodde Lithium-ion holdt bedre på strømmen enn dette. Er dette å forvente på knappe 3 uker?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

jkirkebo

Sitat fra: skatvalsbygg på torsdag 02. august 2012, klokken 22:47
Jeg kom nettopp hjem fra ferie, og miev'en har stått i garasjen uten lading. Dro 14. juli og da var den ca. 75-80% ladet. Kom hjem i dag 2. august og da var den bare 20% ladet. Jeg ble overrasket, trodde Lithium-ion holdt bedre på strømmen enn dette. Er dette å forvente på knappe 3 uker?

Ikke med Leaf ihvertfall, den rikker seg knapt på 3 uker. 80-20% på 3 uker er nok uansett ikke batteriets feil, her må noe ha stått og trekt strøm.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hkaspenberg

Sitat fra: skatvalsbygg på torsdag 02. august 2012, klokken 22:47
Jeg kom nettopp hjem fra ferie, og miev'en har stått i garasjen uten lading. Dro 14. juli og da var den ca. 75-80% ladet. Kom hjem i dag 2. august og da var den bare 20% ladet. Jeg ble overrasket, trodde Lithium-ion holdt bedre på strømmen enn dette. Er dette å forvente på knappe 3 uker?
Jeg var borte i 2 uker og kunne ikke se at "nålen" hadde flytta seg på min iOn. Jeg drog fra bilen 60% oppladet og kom hjem til 60%. Jeg ladet den fullt opp igjen før bruk - mest av gammel vane etter mange år med NiCad - men det skader vel ikke.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

wat

Jeg har også vært borte fra min i-Miev i opp til tre uker i.f.m. ferie uten at det har minket noe på batteriet.
Lykkelig eier av Leaf, som har blitt familiens hovedbil.

elektrolux

Think Cityen min stod 4 maneder uten lading, og uten aa tape kapasitet, hverken paa Litium batteriet eler paa 12V batteriet. D.v.s det gikk paa 11 Ahr paa 12V batteriet.

Tipper kupelyset ditt har staatt paa.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tomrh

Synderen er funnet, det hele er ganske latterlig. For kona hadde en kjøretur med bilen kvelden før vi dro på ferie, og det var jeg ikke klar over. Hun forlot den med 20% ladning sier hun. :D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

hkaspenberg

Sitat fra: skatvalsbygg på fredag 03. august 2012, klokken 16:07
Synderen er funnet, det hele er ganske latterlig. For kona hadde en kjøretur med bilen kvelden før vi dro på ferie, og det var jeg ikke klar over. Hun forlot den med 20% ladning sier hun. :D

Greit med alt som har en forklaring!

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA