Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tips ved kjøp av brukt Reva

Startet av bno, lørdag 18. august 2012, klokken 12:21

« forrige - neste »

Øyvind.h

Jeg tror alle her på forumet er av typen som ville latt noen andre lade 5 minutter fordi de er nesten tomme og bare noen mil hjemmefra, men da spør man.
Å ta seg tilrette er uakseptabelt, selv om det er mer hensiktsmessig å la en i krise hurtiglade et tomt batteri i 5 minutter enn å topplade sitt eget batteri.
Man kommer langt med hyggelig fremferd og god retorikk. Tyveri og egoisme kommer man også langt med, men hva man selv kan leve med avgjør hver og en :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Lanber

Her for et år eller 2 sida før det ble selvbetjent vinmonopol så var det 2 kasser åpne, med en (eller var det 2) ubemannede kasser imellom.

Det sto 1 i hver kasse og ei dame på ca 70 år som nr 2 i den ene køen, sånn litt tilsiden for den, jeg stilte meg følgelig i den andre køen når jeg kom.
Så ble det ledig der jeg sto og skinnet på 70 sidesteppet inn foran meg.

Jeg sa at hun ikke kunne snike i køen selv om hun var gammel og det hadde med folkeskikk å gjøre.
Ho blei skikkelig hissig på ungdommen (jeg går på 40) og at hun hadde ventet mye lengre enn meg, ja sa jeg men du kan ikke snike i køen av den grunn.
For å illustrere at det finnes 2 sider av samme sak så synes nok pensjonisten hun hadde retten på sin side og at jeg var ubehøvlet, jeg tok det hele med humor og kunne ikke la være å utbrodere litt over folkeskikk osv osv.

Hadde nok selv kunnet koble fra laderen i samme situasjon, men ville selvsagt beklaget og gitt ladeplass tilbake hvis forrige lader kom tilbake før jeg var dratt.

jkirkebo

Sitat fra: Lanber link=topic=5746.msg59254#msg59254Det sto 1 i hver kasse og ei dame på ca 70 år som nr 2 i den ene køen, sånn litt tilsiden for den, jeg stilte meg følgelig i den andre køen når jeg kom.
Så ble det ledig der jeg sto og skinnet på 70 sidesteppet inn foran meg.

Jeg sa at hun ikke kunne snike i køen selv om hun var gammel og det hadde med folkeskikk å gjøre.
Ho blei skikkelig hissig på ungdommen (jeg går på 40) og at hun hadde ventet mye lengre enn meg, ja sa jeg men du kan ikke snike i køen av den grunn.

Det som stadig forundrer meg med pensjonister er at de alltid ser ut til å ha så dårlig tid, unntatt når de kjører bil ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

"What goes around comes around" heter det jo (a.k.a. "Karma"), og denne sniken får forhåpentligvis smake sin egen medisin en dag.  ;)

Selv pleier jeg å slippe folk foran i køen hvis jeg står med lass på handlevogna og det kommer noen med bare et par småting. Opplever det samme selv også av og til; Står jeg med bare et par varer så slipper folk med store lass meg foran (men selvsagt ikke alltid).

Jeg stod en gang og telte penger i maskina i banken; jeg hadde tømt vinbalongen med flere tusen kronestykker i. Da så jeg på det som en selvfølge at jeg avbrøt tellinga mi og slapp til unger med små sparegriser innimellom, selv om jeg også har like mye rett til å få telt mine penger. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kvein564

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 30. juli 2012, klokken 10:14
(det finnes vel låsdeksel til Leaf slik at laderen ikke kan dras ut?)

Det låsbare dekselet passer kun til ladekladden som følger med bilen. Jeg kjøpte i god tro med at jeg kunne bruke det med pod-pointen hjemme også. Selgeren på ålgårds auto sa at Joda den passer den. Men neida. Pistolen på pod point er litt lengre enn den på kladden. Og da passer det nok ikke på chademo pistoler heller skulle jeg tro da de er en tanke større  ;)
Fra Stavanger
Svart Leaf ("ELmer")  Anskaffet 04.2012 Ålgårds Auto
Koser meg i kollektivfeltene:))

foxy

snart ser man Tesla model s okkupere en hurtiglader i 2 timer og det blir morsomt å se slåsskamper rund hurtigladere i fremtiden når vi får flere tusen el-biler til her til lands...  ;)  ;D ;D

I-miev 2011
Asker

jkirkebo

Sitat fra: foxy på mandag 30. juli 2012, klokken 12:05
snart ser man Tesla model s okkupere en hurtiglader i 2 timer og det blir morsomt å se slåsskamper rund hurtigladere i fremtiden når vi får flere tusen el-biler til her til lands...  ;)  ;D ;D

Tja, da får vi forutsette at det kommer en CHAdeMO adapter. Hvis ikke vil ikke Model S kunne bruke de hurtigladerne, kun sine "egne". De leverer til gjengjeld 90kW, så to timer tar det isåfall ikke.

Og vi har alt flere tusen elbiler her til lands, rundt 5000 nå tror jeg og over to tusen som kan bruke CHAdeMO laderne. Det er beregnet at på sikt behøves en hurtiglader pr. 200 biler så foreløpig er vi godt dekket.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bno

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 30. juli 2012, klokken 10:43
Jeg tror alle her på forumet er av typen som ville latt noen andre lade 5 minutter fordi de er nesten tomme og bare noen mil hjemmefra, men da spør man.
Å ta seg tilrette er uakseptabelt, selv om det er mer hensiktsmessig å la en i krise hurtiglade et tomt batteri i 5 minutter enn å topplade sitt eget batteri.
Man kommer langt med hyggelig fremferd og god retorikk. Tyveri og egoisme kommer man også langt med, men hva man selv kan leve med avgjør hver og en :)

Poenget her var at man hadde tatt seg til rette, var uoppdragen, løyet om ladestatus, jeg hadde 70% lading og så stor diviasjon (85% - 70 aktuell) er det ikke på ABB lader det er min erfaring, jeg holdt kontroll med ladestatus via mob. appen, jeg kjørte avsted til annen hurtiglader da vedk. ikke ville la meg få tilbake lademuligheten, vedkommende var ikke av den mest imtekommende typen (skjønner?), jeg var ikke borte fra bilen utover ladetid. Dette som opp mot at hadde han ventet til jeg var tilbake hadde han fått overtatt i en god tone da jeg regner med som en som er ganske imøtekommende og hjelpende atferd.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Lars C. Krogenæs

Denne tråden er av trådstarter flyttet over til "Elbilen i samfunnet". Videre diskusjon foregår der, slik av vi unngår dobbeltpostinger.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5747.0.html

Lars C. Krogenæs
Forum Admin 
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA