Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste

Startet av Lygrepol, onsdag 11. januar 2012, klokken 19:42

« forrige - neste »

Lygrepol

Etter mye vurdering fram og tilbake, vi ønsker å selge, til kostpris, vår reservasjon av  MODEL S
RESERVATION CONFIRMATION NUMBER | #RN010644.
Nr 146 i Norge er rimelig tidlig i "køen". Bilen ble reservert for mange år siden med depositum (ca 30 000 nok). Bilen blir levert med norsk tilpasning til nærmeste avtalt havn (ifølge repr for Tesla) og selvfølgelig gyldig garanti i Norge. Tesla er vel sånn sett den første nettsolgte bilen i verden. Det garanteres full oppfølging fra Tesla's service team på norsk jord (de vil ha info om bilen på nett). Dette er informasjon fra Tesla's salgs kontor i København.

Etter siste oppdatering fra Tesla USA ønsker de på nyåret å få ønsket bilspesifikasjoner fra kunden for levering tidlig vinter 2013 (?).

Vi synes bilen til syvende og sist blir i dyreste laget, selvom alt tyder på at bilen blir ekstremt lekker. Vi har kjøpt en Nissan Leaf.....

Ta kontakt på epost: breivik.paal@gmail.com
Peugeot 106, kjøpt i 2004, kjørt ca 75 000. Solgt mars 2012.
Tesla model S reservasjon kjøpt i 2007, innløst mars 2012.
Nissan Leaf: kjøpt januar 2012, kjørt ca 5000.

Elmo

Reservasjonen din er vel ikke uten viere salgbar ???

Ref Teslas nettsider:
Sitat
6. Deferral and Non-Transferability
If you do not wish to enter into a Purchase Agreement at the time that you are contacted by Tesla, you have the option to relinquish your reservation sequence position and defer to a later position to be determined by us (only one deferral is permitted). If you do not communicate your decision to us within ten (10) days of notification under paragraph 4, you will automatically be granted such a deferral. This Agreement is not transferable or assignable to another party without the prior written approval of a Tesla authorized representative.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lygrepol

Nei du har rett, men jeg regner med Tesla etter slik søknad gokjenner et slikt bytte av "bestiller" person. Jeg skal ikke ha noe annet et kostpris fra en eventuelt intr. Om ikke, så ber jeg om tilbakebetaling av dep. fra Tesla ( de tar 10% avgift).
Peugeot 106, kjøpt i 2004, kjørt ca 75 000. Solgt mars 2012.
Tesla model S reservasjon kjøpt i 2007, innløst mars 2012.
Nissan Leaf: kjøpt januar 2012, kjørt ca 5000.

cra

Sitat fra: Elmo på mandag 26. desember 2011, klokken 19:18
Sitat
This Agreement is not transferable or assignable to another party without the prior written approval of a Tesla authorized representative.

Høres mest ut som en formalitet for at det ikke skal bli noe "børsing" av køplasser, og ikke som en showstopper for overdragelse av køplass. Tipper en kjapp telefon/e-post til Tesla med en forklaring på saken er det som skal til. :)

Synd med Teslaen, Lygrepol, og gratulerer med Leafen!  :)

PS! Tar jeg hele potten i kveld så kjøper jeg den gjerne!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lygrepol

Sorry, endelig har Tesla svart, de godtar ikke bytte av reservasjon fra en person til en annen. De vil ikke ha handel på reservasjonsnumre. Så der forsvinner det kønummeret. Lykke til Tesla!
Peugeot 106, kjøpt i 2004, kjørt ca 75 000. Solgt mars 2012.
Tesla model S reservasjon kjøpt i 2007, innløst mars 2012.
Nissan Leaf: kjøpt januar 2012, kjørt ca 5000.

elektrolux

Rare greier.

Hva betyr det for deg i kroner og øre?

Tjener Tesla noe på dette?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Thomas Parsli

Det koster (innlysende nok) 10% av depositumet (30.000,-) -og man kan jo si at Tesla har tjent dette beløpet pluss rentene på depositumet (30.000,-) de årene de disponerte pengene...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

AreGar

Kan du ikke bare selge bilen så fort den blir levert?
Burde vel ikke være et stort problem..

El rayo

Sitat fra: AreGar på onsdag 28. mars 2012, klokken 14:37
Kan du ikke bare selge bilen så fort den blir levert?
Det er vel sannsynlig at han taper mer enn 3000,- på det. Må vel regne inn etableringsgebyr og innløsningsgebyr på et lån også.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

mohpet

Sitat fra: El rayo på onsdag 28. mars 2012, klokken 21:31
Sitat fra: AreGar på onsdag 28. mars 2012, klokken 14:37
Kan du ikke bare selge bilen så fort den blir levert?
Det er vel sannsynlig at han taper mer enn 3000,- på det. Må vel regne inn etableringsgebyr og innløsningsgebyr på et lån også.
3.000 eller 30.000?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Thomas Parsli

Sitat fra: mohpet på torsdag 29. mars 2012, klokken 08:29
Sitat fra: El rayo på onsdag 28. mars 2012, klokken 21:31
Det er vel sannsynlig at han taper mer enn 3000,- på det. Må vel regne inn etableringsgebyr og innløsningsgebyr på et lån også.
3.000 eller 30.000?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Nå skrev ha da "Om ikke, så ber jeg om tilbakebetaling av dep. fra Tesla ( de tar 10% avgift)." og siden depositumet var 30.000,- blir vel 10% 3.000,- ?
Eller spør du om noe helt annet?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

AreGar

Sitat fra: El rayo på onsdag 28. mars 2012, klokken 21:31
Sitat fra: AreGar på onsdag 28. mars 2012, klokken 14:37
Kan du ikke bare selge bilen så fort den blir levert?
Det er vel sannsynlig at han taper mer enn 3000,- på det. Må vel regne inn etableringsgebyr og innløsningsgebyr på et lån også.

Det spørs vel hvor lang ventetid det er. Fort gjort at noen betaler litt ekstra for å få bilen levert fort.
Kan også avtale salg før levering slik at eventuell kjøper får riktig utstyr farge osv..
Og det er ikke innløsningsgebyr på lån lenger? I alle fall ikke hos noen jeg har vært i kontakt med..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Lygrepol

Jeg fikk tilbake hele beløpet uten trekk av noen slag. Noe kursendring i løpet av årene, uten at jeg har finregnet på det. Nå lykkelig eier av en Nissan Leaf.
Peugeot 106, kjøpt i 2004, kjørt ca 75 000. Solgt mars 2012.
Tesla model S reservasjon kjøpt i 2007, innløst mars 2012.
Nissan Leaf: kjøpt januar 2012, kjørt ca 5000.

gbzdoc


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA