Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Swap til 100. I gang nå

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 03. desember 2024, klokken 15:35

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Endelig :+1:

Fint at dette nå er på plass

På vg app nå

Kopi:

Nio-eiere kan nå leie tilgang til det større 100 kWh-batteriet ved behov, som kan gi en rekkeviddeøkning på rundt 30 prosent fra det mindre 75 kWh-batteriet.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/lweKvG/nio-lar-deg-endelig-oppgradere-batteriet-i-perioder?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row24_pos2&utm_medium=dre-674eee187f895e35f74ac104

SolEL

Går det an å bruke største batteri om vinteren og det mindre om sommeren?

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Suverin

#3
Det står oppgradering varer en måned med mulighet for forlengelse. Prisen blir vel totalt 2700,- (1399 + 1299) de månedene man kjører med oppgradering? Da skal det ikke mange månedene til, før man like greitt kan ha stort batteri året rundt ;)

Med «vinteroppgradering»:
Har du en seks måneders lang vinter, så er det billigere å ha det store batteriet året rundt.
Har du en fire måneders vinter så sparer du 2000 kroner vs å ha det store batteriet året rundt.
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

BubbaJoFet

Sitat fra: Suverin på torsdag 05. desember 2024, klokken 08:39Det står oppgradering varer en måned med mulighet for forlengelse. Prisen blir vel totalt 2700,- (1399 + 1299) de månedene man kjører med oppgradering? Da skal det ikke mange månedene til, før man like greitt kan ha stort batteri året rundt ;)

Med «vinteroppgradering»:
Har du en seks måneders lang vinter, så er det billigere å ha det store batteriet året rundt.
Har du en fire måneders vinter så sparer du 2000 kroner vs å ha det store batteriet året rundt.
Helt korrekt, og siden de fleste har 100 kWh allerede må de nedgradere til 75 kWh for å kunne bruke ordningen. Da må bilen vises for Vegvesenet for å få nytt vognkort.
Tapt mulighet fra NIOs side og noe eierne ikke glemmer med det første

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA