Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Re: Sv: Ladekabel uten kladden

Startet av Oesse, tirsdag 03. juli 2012, klokken 13:39

« forrige - neste »

corvy

Skulle likt å kunne hatt flere timere på samtidig. F.eks at den kunne lade til 80% når jeg kommer hjem på kvelden og så dra på de siste 20 om morgenen. Det at den lader litt med en gang er innimellom viktig for å ta en ekstra tur på butikken eller hente no sushi eller annet .... men carwings er jo egentlig svaret kanskje.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

Oesse

Sitat fra: corvy på torsdag 21. juni 2012, klokken 18:46
Skulle likt å kunne hatt flere timere på samtidig. F.eks at den kunne lade til 80% når jeg kommer hjem på kvelden og så dra på de siste 20 om morgenen. Det at den lader litt med en gang er innimellom viktig for å ta en ekstra tur på butikken eller hente no sushi eller annet .... men carwings er jo egentlig svaret kanskje.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Helt enig. Flere timere burde være mulig å få til.

Har forresten også prøvd "end timer" funksjon den siste uken. Men den er helt ubrukelig. Tror den fungerer slik at lading startet tilsvarende antall timer før programmert tid i forhold til "timer igjen til 100%", som står i displayet.  Eksempel: hvis timer er satt til kl 07.00 om morgen og det stå "7 timer igjen til 100%" i displayet ,når man parkerer bilen for kvelden. Vil ladingen starte ved midnatt. Men timer igjen til 100% stemmer ikke for min del. Hvis den sier at den skal bruke 10 timer til 100% så tar det max 8 timer.. andre som har samme problemet?  Bruker standard ladekabel. ( Hvis man går til innkjøp av en 16A ladekabel vil dette kanskje bli enda mer feil). :S
Horten

jkirkebo

Sitat fra: Oesse på torsdag 21. juni 2012, klokken 19:27
Har forresten også prøvd "end timer" funksjon den siste uken. Men den er helt ubrukelig. Tror den fungerer slik at lading startet tilsvarende antall timer før programmert tid i forhold til "timer igjen til 100%", som står i displayet.  Eksempel: hvis timer er satt til kl 07.00 om morgen og det stå "7 timer igjen til 100%" i displayet ,når man parkerer bilen for kvelden. Vil ladingen starte ved midnatt. Men timer igjen til 100% stemmer ikke for min del. Hvis den sier at den skal bruke 10 timer til 100% så tar det max 8 timer.. andre som har samme problemet?  Bruker standard ladekabel. ( Hvis man går til innkjøp av en 16A ladekabel vil dette kanskje bli enda mer feil). :S

End timer funksjonen er veldig konservativ. Den starter tidligere enn nødvendig så du skal være 100% garantert att lading er ferdig til tiden. Vil du ha den mindre konservativ så sett end-time en time (eller to) senere enn du egentlig vil ha den klar.

Jeg mener den sjekker pilotsignalet først, så 10A vs. 16A skal ikke ha betydning.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mariowing

Jeg bruker kun end timer og er fornøyd med det egentlig. Har satt den til å være ferdig når jeg tidligst drar hjemmefra om morgenen. Siden strømprisene uansett er flate gjennom døgnet i Norge så spiller det for min del liten rolle om den er ferdig ladet kl 5 selv om jeg satt timeren til 7.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Oesse

Sitat fra: mariowing på fredag 22. juni 2012, klokken 08:16
Jeg bruker kun end timer og er fornøyd med det egentlig. Har satt den til å være ferdig når jeg tidligst drar hjemmefra om morgenen. Siden strømprisene uansett er flate gjennom døgnet i Norge så spiller det for min del liten rolle om den er ferdig ladet kl 5 selv om jeg satt timeren til 7.

Ikke helt krise for min del heller, men synes en enkel ting som dette kunne fungert bedre. Man får en del mer effekt ut av batteriene hvis man drar rett etter at den er ferdig med å lade. Man "topper" på en måte batereiene. Det produseres også litt varme i battereien nå den lader. Å dette er etter hva jeg har skjønt også veldig gunstig for effekten.

Horten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA