Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trenger EKSPERTHJELP!

Startet av grohell, fredag 08. juni 2012, klokken 06:36

« forrige - neste »

hens

Pæren er i de fleste brytere loddet inn på to ledninger, så det er ikke bare å skifte den.
Men midtre bryter skal være identisk, så det går an å flytte kontakten over.
Men da må radioen ut, det er fort gjort med riktig verktøybøyler på originalradioen.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

grohell

#16
Trur det er skifta radio. Men vi skal prøve å få den ut. Men først skal eg kjøpe effektmeter på Biltema. Claes Olsson har vi ikkje lokalt... (innenfor elbilavstand ) ;D For lader den med 10A  er jo det greit, men lader den nå med 16 A (eller 13,8) som det ble fortalt, så må det ordnast snarast...  

Er det noen som gidd vise meg til link om dei ulike overvåkingene... og kva som er fordel med dei ulike typene... i forhold til pris. Synes jo 10000 er ganske mykje for en bil som er bet 25000for. Og service er tatt hos Kverneland bil i Bergen 2mai i år. Men eg aner jo ikkje kvaliteten på den servicen...
Stord, Hordaland. GUL Think city 2001|. Kjøpt i storm søndag 13mai 2012. Bur på ei øy, med ferger og bompenger på alle kantar. Samt at elbil virker spennende. Mors leketøy :) som nå brukes mest av dotter som pendler gjennom trekantsambandet. ( Og av mor når den er ledig ) Har prøvd den gjennom Bømlafjordtunellen, DET blir den store testen...som den besto :)

elektrolux

Her er link til Robometeret: http://elbilhjelpen.no/htm/robometer.html

Tror de fleste er enig i at dette er det beste batteriovervåkningssystemet på markedet. Selvforklarende, menubasert og med akustisk alarm om batteriet har problemer.

Når det er sagt er det kun batteriovervåkning, og kan ikke lese feilkoder og trigge vannservice etc.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

#18
Sitat fra: grohell på søndag 20. mai 2012, klokken 22:27
Er det noen som gidd vise meg til link om dei ulike overvåkingene... og kva som er fordel med dei ulike typene... i forhold til pris. Synes jo 10000 er ganske mykje for en bil som er bet 25000for. Og service er tatt hos Kverneland bil i Bergen 2mai i år. Men eg aner jo ikkje kvaliteten på den servicen...

Du må ikke se prisen på batteriovervåkning i forhold til prisen du betalte for bilen, men i forhold til prisen det vil koste å fikse bilen ved et batterihavari (som kommer før eller siden uten overvåkning). Batteriene koster fort vekk 3000,- for stykket og det går gjerne 5-6 stykker når det først smeller :o
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

El rayo

Sitat fra: grohell på søndag 20. mai 2012, klokken 22:27
Er det noen som gidd vise meg til link om dei ulike overvåkingene...
F. eks. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,2258.0.html

Man kan klikke på "søk knappen" nest øverst på alle sider og skrive inn søkeord.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

OneMore

Sitat fra: hens på søndag 20. mai 2012, klokken 20:14
Pæren er i de fleste brytere loddet inn på to ledninger, så det er ikke bare å skifte den.
Men midtre bryter skal være identisk, så det går an å flytte kontakten over.
Men da må radioen ut, det er fort gjort med riktig verktøybøyler på originalradioen.

Jeg har byttet pære jeg... peanuts det.
Men skulle gjerne hatt flere.


-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

hens

Brytere fra gamle City Bee var enklere, de sto inne når de var aktivert.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA