Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

37500kr enhanced autopilot

Startet av eried, søndag 16. februar 2025, klokken 22:09

« forrige - neste »

eried

Highland model 3 LR:

1) Fungerer autopark/summon/smart summon i norge?

2) Kan jeg oppgradere til FSD senere? (i 2035 når er godkjent  :police: )

Takk

What-a-watt

#1
1) Ja, tja, nei
2) Tja, hvis godkjent, og bilen har oppdatert HW. Men tvilsomt om bilen fremdeles er kjørbar.

BalleK

Eneste grunn til å velge noe mere enn basic autopilot til kroner null -0- er at man slipper å slå av autostyring på motorvei når man skifter fil.

Parkering gjør du 15-20 sekunder hurtigere selv. Så slipper du irriterte medbilister som må vente mens bilen din for andre gang må kjøre frem og tilbake før den er parkert.

Summon, en vits. Jeg står rett ved bilen og den ruller kanskje 30 cm fremover for å stoppe helt. Hjelper ikke om jeg trykker fingeren gjennom skjermen på telefonen heller.

Har (dessverre   :-\  ) hatt 3 Teslaer med FSD og det er totalt bortkastet penger.

Når du selger en FSD-bil får du ikke igjen ekstra FSD-utlegg i bruktprisen.

turfsurf

Autopark fungerer faktisk veldig bra, mye bedre enn før. Om det er verdt å betale for er en annen sak. Sliter man ikke med å parkere så vil jeg si nei. Noen skulle dog hatt pålagt autopark....


Summon er veldig kilent ifht hvor man står, de har bommet totalt på signalstyrken til Bluetooth. Men jeg bruker det jevnlig selv.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

eried

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 18. februar 2025, klokken 11:19Autopark fungerer faktisk veldig bra, mye bedre enn før. Om det er verdt å betale for er en annen sak. Sliter man ikke med å parkere så vil jeg si nei. Noen skulle dog hatt pålagt autopark....


Summon er veldig kilent ifht hvor man står, de har bommet totalt på signalstyrken til Bluetooth. Men jeg bruker det jevnlig selv.

Takk 👍 Har bilen din ultralydsensorer? Jeg lurer på hvordan det vil fungere uten

turfsurf

Sitat fra: eried på tirsdag 18. februar 2025, klokken 16:14Takk 👍 Har bilen din ultralydsensorer? Jeg lurer på hvordan det vil fungere uten
Ja, den har UL sensorer.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorEl

Sitat fra: BalleK på tirsdag 18. februar 2025, klokken 08:45Summon, en vits. Jeg står rett ved bilen og den ruller kanskje 30 cm fremover for å stoppe helt. Hjelper ikke om jeg trykker fingeren gjennom skjermen på telefonen heller.
Brukt mer tid på å prøve å bruke, enn å bruke!

Summon virket ok i 2018. Så kom vel SS
(smart summon) i 2019, ca? Da brukte jeg 2 telefoner. En i bilen og en i hånda. Slik ble det best. Virket en halv gang.
Husker ikke om parkeringsplassen måtte være offentlig eller privat, eller ingen av delene. Spør Tesla slik jeg gjorde.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

eried

Sitat fra: daktari på tirsdag 18. februar 2025, klokken 19:0937k er mye penger man kan spare.

Jeg vet, men kanskje vi får FSD i norge... 37k kan være en "investering" 😂

Handyman

#9
37,5K er for EAP ikke FSD ;-)
Alt etter hvilken bil-konfigurasjon man velger så kan pristillegget bli mindre enn enn 37,5k. Prisen for EAP er 29,8k uten MVA, og MVA slår kun inn på beløpet som overstiger 500k.

Edit: dette beregnes, selvfølgelig, helt riktig i konfiguratoren.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

eried

Sitat fra: Handyman på onsdag 19. februar 2025, klokken 08:3737,5K er for EAP ikke FSD ;-)
Alt etter hvilken bil-konfigurasjon man velger så kan pristillegget bli mindre enn enn 37,5k. Prisen for EAP er 29,8k uten MVA, og MVA slår kun inn på beløpet som overstiger 500k.

Edit: dette beregnes, selvfølgelig, helt riktig i konfiguratoren.

Ja men i USA er EAP ikke lenger et alternativ, og tesla tilbyr FSD "oppgradering fra EAP" for 1000 USD 🤐

eried

Tesla support sa (spurte på epost):

SitatHey,

yes, the enhanced autopilot purchase price will be deducted from the price of FSD.

Best Regards,

Emma
Tesla Support
Tesla.com/Support

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA