Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Re: Sv: Historien om "Sola"

Startet av SveinH, mandag 07. januar 2013, klokken 21:39

« forrige - neste »

SveinH

Hei.
Jeg trenger Actia diagnose til Think i forbindelse med en ombygging.
mvh
Svein
Har Norges andre elektriske 2CV.
I Drammen.

cra

Legg inn bosted i signaturen din, så tenker jeg det melder seg noen i nærheten. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Caspar

#2
Svein, jeg tror du må være litt mer spesifikk i dine ønsker. Det som er saken er at du holder på å konvertere en 2CV til EL ved hjelp av Think Classicinnmat etter tilsvarende oppskrift som jeg gjorde med Minien min. Du bruker motoren og motorkontrolleren, men ikke BMS og laderen fra Thinken og da får du ikke mye glede av Nicometer siden det kommuniserer med BMS og lader. Det er en stor fordel å kunne lese feil og parametre fra motorkontrolleren, og det ser det ut som det bare er den orginale Actia testeren som kan hjelpe deg med da. Den er bare laget i et begrenset antall og er like sjelden som firbente høner, det betyr at du må "lete høyt og lavt" men mitt motto har alltid vært at hvis du aldri gir opp så kommer du alltid i mål (tilslutt) men det kan ofte ta svært lang tid. Selve testerer er ikke så vanskelig å få tak i, det er "klossen" med Thinksoftware som stikkes inn i testeren som er "hard to get". Jeg ringte Actia i Frankrike i håp om at de kunne kopirere en til meg, men møtte ikke allverdens forståelse for det problemet. Det dør jo Classicer nesten daglig, så antall diagnosetestere pr bil skulle man tro økte sakte men sikkert så du får bare være aktiv i jakten
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Sitat fra: Caspar på onsdag 19. desember 2012, klokken 12:22
Jeg ringte Actia i Frankrike i håp om at de kunne kopirere en til meg, men møtte ikke allverdens forståelse for det problemet.

Kan du forsøke å følge dette opp. Har selv 2 stk FR2000, men kun 1 kassett for Think Classic.

Noen må vel kunne kopiere eller lage en slik kassett.

Jeg har en kasset for MZ motorsykkel, og en kamerat har en kassett for Thriumph Motorsykkel. Skulle gjerne hatt en for BMW motorsykkel, i tillegg til en ekstra for Think.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

SveinH

Har en kompis som har peiling og som kanskje kan kopiere. Han spør: "hva slags kassett snakker vi om, er det noe som er spesiallaget for Think og/eller andre, eller er det noe som kan kjøpes på det åpne marked (uten innhold, d.v.s. programmer). Dersom det er mulilg å kjøpe tom kassett, finnes antakelig også spesifikasjoner, og dat øker mulighetene for kopiering raskt."
Har Norges andre elektriske 2CV.
I Drammen.

elektrolux

Se her:

http://www.elbil.no/wiki/Think:ServiceInstrumentet#ACTIA


Tenk deg et gameboy spill.

Dersom kameraten din klarer å bytte spill på en slik kasset, klarer han kanskje å bytte program på en Actia Kassett.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA