Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pod point 16A ladepunkt ferdig installert i garasjen

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 28. mars 2012, klokken 12:18

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

Gleder meg. Tror også dette vil ta fokus mer over på de egenskapene folk flest trenger, nemlig lav rullemotstand og ikke optimalt veigrep som testerene tilstreber.

Så også dette utsagnet i en av linkene til artikkelen du viser til:

– En del bileiere legger om til piggfrie vinterdekk for tidlig, og det er å sammenlikne med risikosport, sier Engebretsen i NAF.

Han forteller at tester av bremselengder viser at på våt asfalt i 80 kilometer i timen og 2 varmegrader, hadde piggfrie vinterdekk 15 meter lengre bremsestrekning enn med sommerdekk. Begge dekktypene var helt nye


Godt å vite. Legger nemlig sjelden om til vinterdekk i det hele tatt. Her på vestlandet er det kun unntaksvis mer vinter enn det det vises til her.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Njaaa... Noen kilometer ekstra kjørelengde er ikke nødvendigvis noen fordel den dagen det viser seg at du får noen meter ekstra bremselengde med på kjøpet.  :-\  Men jeg er enig i at energimerking av et slag også bør være med, så får det bli opp til hver enkelt å balansere parameterne etter eget behov. Pr i dag er jo allerede pris et viktik kriterie for mange, og det er sikkert mange som sparer kroner på bekostning av bremselengda og andre egenskaper. Personlig prøver jeg å finne noe som har "litt av alt". Kjøper ikke de dårligste fordi om de evt. er billigst, ei heller de dyreste fordi de er best.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA