Hovedmeny

Prisen reduseres med 15%

Startet av power59, torsdag 28. januar 2021, klokken 17:45

« forrige - neste »

arthur

Fikk nettop pris på 580.000 ferdig levert med vinterdekk for fully charged, levering juni. Medlemskap i Agrol.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Jalla

Sitat fra: arthur på mandag 01. februar 2021, klokken 14:42
Fikk nettop pris på 580.000 ferdig levert med vinterdekk for fully charged, levering juni. Medlemskap i Agrol.
Hvorfor ikke oppgi hva Agrol rabatt betyr så slipper folk å lete selv? Fra deres eget eksempel.
Listepris bil   400 000
– Agrol rabatt 8 % av 250 000 (bil uten avgift)   20 000
Tilleggsutstyr   35 000
– Agrol rabatt 8 % av 35 000   2 800
Sum bilens kostnad   412 200

anorway

Sitat fra: arthur på mandag 01. februar 2021, klokken 14:42
Fikk nettop pris på 580.000 ferdig levert med vinterdekk for fully charged, levering juni. Medlemskap i Agrol.

8% rabatt da. Da ble det bestilling?

arthur

Nei, ikke bestilt, men vurderer. "Prolemet" mitt er at vi ikke trenger noen ny bil nå, men vurderer det, og med så mange nye biler på vei så er dette et litt vanskelig valg. Tenker da bl.a. på Skoda, VW og Hyundai sine nye biler som alle er rene elbiler og ikke en "konvertitt". Synes også mye ny teknologi, utvikling av batterier osv gjør det hele litt vanskelig. I motsetning til mange andre ser jeg nå på å kjøpe en ny bil som vi skal ha i mange år.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

daktari

Prisene på iX3 skal bare nedover med mindre € går bananas. 10,4 nå. Ingen grunn til et hastekjøp.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

bobakka

Sitat fra: arthur på mandag 01. februar 2021, klokken 15:42
Synes også mye ny teknologi, utvikling av batterier osv gjør det hele litt vanskelig. I motsetning til mange andre ser jeg nå på å kjøpe en ny bil som vi skal ha i mange år.
Min vurdering er at dette teknologiløpet vil foregå i mange år. LiIon-batterier blir både billigere og lettere. Snart kommer faststoffbatterier mer uovertrufne egenskaper. Fra to motorer bli det kanskje 4 motorer - en i hvert hjul. Infotainment systemet blir bedre med nye funksjoner. Bilene blir selvkjørende. Apple, Sony, Amazon og Alibaba kommer med elbiler.
På den annen side kommer kanskje mva snart - og kanskje engangsavgifter (for å bidra til statskassen).
Min vurdering er at med iX3 får jeg en premium bil med lang rekkevidde og god plass. den tilfredsstiller behovet mitt i dag og i mange år fremover. Det er nok en bil uten barnesykdommer som holder BMW kvaliteten-
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Trond.m

iX3 er vel en vel riktig priset etter dagens kurser. Veilendende pris eks. VAT for en FC er 62.000 Euro. Pris i Norge 609K som gir en kurs på 9,8. Det er nok ikke utenkelig at iX3, i likhet med alle andre elbiler vil falle i pris med styrket kronekurs. Det er ingen selvfølge at elbiler er priset lavere i Norge enn i utlandet eks. VAT. Med stigende etterspørsel i Europa, kan det godt hende at produsentene vil ha litt mer av kaka når etterspørselen i Norge er skyhøy grunnet mva fritak (som kanskje reduseres i 2022).  Dessuten, trenger man en bil i dag, så er deg prisen i dag, sammenliknet med dagens konkurrenter, som er interessant.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA