Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Renault ZOE

Startet av hertugen, søndag 23. september 2012, klokken 01:25

« forrige - neste »

hertugen

Jeg har en 32A 3fas i garagen, hvordan utnytte den for å lade min Leaf.
Har i dag kun ledningen som fulgte med bilen, lurer på Hvalslags hjemmelader jeg bør kjøpe???


Hertugen
Leaf, Lørenskog.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

Lunde

Du kan jo høre med ABB om de kan ha noe alternativ, men 3x32A gir maks 12-13kW. Om de kan justere maks ladeeffekt på sine bokser har du en lader som fyller bilen på et par timer.

Førøvrig har du jo infrastrukturen klar for en fastmontert adapter som kan lade med 3,6kW. Du må bare sette opp en liten boks en kortsluttningssikring lokalt i garasjen. Usikker på hva de kan sikre disse fastmonterte boksene med. Er de utstyrt med innebygget overlastvern/korsluttningsvern kan det være de kan splitte kablen du har til stikkontakten så du får liv i begge alt etter behov.

Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Rio

Hei Lunde,

Det avhenger av om det er 230 V trefase, eller 400 V trefase.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

hertugen

Tipper det er 220v da det er en vanlig garage utenfor et hel alminnelig bolighus. Har aldrig hvert noen form gir industri der.


Hertugen
Leaf, Lørenskog.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

Kryten

Om det er 240 eller 400 V har ingen ting med industri å gjøre. Det er mange hus hvor det er 400 V, det kommer ann på alder på strømnettet i gata og alder på hus installasjoner. Enkleste måten å sjekke på er om hovedsikring har 3 eller 4 "hendler".

Har den 4 hendler er det 400V ( 3 fas + N).
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Kryten

Det finnes DC ladere som kan kobles til bilen som trekker 32 A. Det er noen likner på forumet her et sted. Skal se om jeg finner dem igjen
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

jkirkebo

Sitat fra: Kryten på søndag 02. september 2012, klokken 17:17
Om det er 240 eller 400 V har ingen ting med industri å gjøre. Det er mange hus hvor det er 400 V, det kommer ann på alder på strømnettet i gata og alder på hus installasjoner. Enkleste måten å sjekke på er om hovedsikring har 3 eller 4 "hendler".

Har den 4 hendler er det 400V ( 3 fas + N).

Det aller enkleste er vel å se på trefasekontakten. Er den blå er det 230V, rød er 400V.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hertugen

Den er blå.


Hertugen
Leaf, Lørenskog.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA