Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bytte mellom D og Eco

Startet av cbretteville, søndag 10. juni 2012, klokken 09:45

« forrige - neste »

cbretteville

På vei hjem fra jobb i dag ble styringen på min 106 veldig mye tyngre enn normalt. I tillegg kommer det en skikkelig ekkel svidd lunkt fra bilen. Tipper at dette har noe med styreservoen å gjøre.

Noen som har noen ideer til hva som kan være galt og hva jeg kan sjekke?

Takk for hjelp.
Carl
Oslo: 2008-2012 1998 P106 | 2012- 2012 C-Zero

elektrolux

Styreservoen på din P106 er et eget uavhengig system med pumpe under bilen bak, og rele' på siden av 3er kassen framme.

For meg virker det som du har hatt varmgang i ledningsnettet og at strømforsyningen til pumpen til slutt har forsvunnet. Kan være at pumpen skar seg og begynte å trekke mye strøm i forkant av dette.

Et vanlig bilverksted bør kunne se på dette.

Er det bare servopumpen tror jeg at jeg delene du trenger.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA