Hovedmeny

EV320 - Inntrykk så langt?

Startet av legacyweaver, fredag 04. desember 2020, klokken 16:01

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: legacyweaver på søndag 13. desember 2020, klokken 00:46
Er det noe jeg gjør galt, er batteriet altfor kaldt til i motta høyere ladehastigheter?
Du har flere hundre kilo batteri som skal varmes opp optimalt til rundt 30 grader. Dette forventer du skal skje v.h.a. spillvarme i løpet av 30 minutt?

Veldig aktiv kjøring i ett par timer vil kanskje hjelpe. Ellers må du nok kjøre tomt batteriet, hurtiglade en gang, og så på ladesesjon nummer to vil du ha varmt batteri og lav SOC.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

#16
Det er bare å bøye seg i hatten (som Heidi Weng sa) for Bjørn Nyland sin siste  youtube video om ladekurve ny og gammel.
Bjørn har en egen evne til å gi enkle og gode svar på kompliserte tema, synes jeg. En svært god egenskap :+1: :+1:
Se selv.
Ligger her:

https://youtu.be/-UiZmBAyNAU

Sorry dårlig tv bilde  :-1: :) :-1: :-1:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA