Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye forbedrede seter

Startet av bestorp, tirsdag 26. august 2014, klokken 19:53

« forrige - neste »

bestorp

En på naboplassen på jobben kjører Leaf og hadde denne "dingsen" koblet til til vanlig "kladd" lader fra Nissan.

Noen som kan svare på om dette er en type overgang av noe slag? evt hvor jeg får tak i det?

Kjører Leaf selv :=)
Nissan SV 2013 (USA Leaf) - Gått cirka 36000km

E_S

Byttet støpsel på den originale ladekladden fra Schuko (vanlig støpsel) til CEE-støpsel ser jeg. Hva er i andre enden av den ledningen der? Det er ikke bare en overgang fra Schuko-kontakt til CEE-kontakt da?
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

bestorp

Sitat fra: E_S på tirsdag 12. august 2014, klokken 11:10
Byttet støpsel på den originale ladekladden fra Schuko (vanlig støpsel) til CEE-støpsel ser jeg. Hva er i andre enden av den ledningen der? Det er ikke bare en overgang fra Schuko-kontakt til CEE-kontakt da?

Mulig det er det, men hva er forskjellen? raskere lading? 16 AMP eller noe?
Nissan SV 2013 (USA Leaf) - Gått cirka 36000km

E_S

Det blir ikke noe raskere med den der, men det er en teknisk sett mye bedre og kraftigere kontakt med mindre fare for varmgang, bedre beskyttelse mot fuktighet og som er godkjent for opp til 16A kontinuerlig belastning. Jeg gjetter på at eieren av bilen har slik kontakt på veggen hjemme og derfor har byttet støpselet, og så laget en overgang for bruk der det bare er "vanlig" stikkontakt.

Hvor mange ampere bilen lades med avgjøres av "kladden" og av bilen selv. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Elmo

Vanskelig å se hva som er til venstre for den blå kontakten. Ta større bilde ??

Nissan leverer nå bare 10A kladd/ledning. 16A Nissan-kladd ble levert på de aller første Leaf'ene og har også vært mulig å kjøpe fra utlandet. De kan ha vært levert med blå CEE kontakt. Videre er det mulig å sende 10A Nissan-kladd til USA og få den oppgradert/omprogrammert til 16A. Da anbefales det å bytte det vanlige "schuko" støpselet til blå CEE. Det som går videre antar jeg er en CEE til schuko overgang (kan kjøpes hos elbilhjelpen, elbilshop, Biltema osv).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

bestorp

Sitat fra: Elmo på tirsdag 12. august 2014, klokken 14:22
Vanskelig å se hva som er til venstre for den blå kontakten. Ta større bilde ??

Nissan leverer nå bare 10A kladd/ledning. 16A Nissan-kladd ble levert på de aller første Leaf'ene og har også vært mulig å kjøpe fra utlandet. De kan ha vært levert med blå CEE kontakt. Videre er det mulig å sende 10A Nissan-kladd til USA og få den oppgradert/omprogrammert til 16A. Da anbefales det å bytte det vanlige "schuko" støpselet til blå CEE. Det som går videre antar jeg er en CEE til schuko overgang (kan kjøpes hos elbilhjelpen, elbilshop, Biltema osv).

Den til venstre er en Tesla lader og den til høyre er til leafen.
Elmo: har du noe produkt ID hos biltema på denne saken? Kunne godt tenkt meg en sånn selv :)
Nissan SV 2013 (USA Leaf) - Gått cirka 36000km

cra

Sitat fra: bestorp på tirsdag 12. august 2014, klokken 14:37
Elmo: har du noe produkt ID hos biltema på denne saken? Kunne godt tenkt meg en sånn selv :)

Clas Ohlson har i alle fal en: http://www.clasohlson.com/no/Adapterledning/36-5145. Bare søk på CEE så får du flere varianter. Hyllevare også hos de fleste caravan-forretninger og på mange campingplasser. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

bestorp

Nissan SV 2013 (USA Leaf) - Gått cirka 36000km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA