Hovedmeny

Romet 4e

Startet av covi, onsdag 17. oktober 2012, klokken 09:47

« forrige - neste »

covi

Hva tror folket om denne?
Blir den en reell konkurrent til buddy og reva?

http://www.4e.romet.pl/en/
Rogaland, Kjøpte Mitsubitshi i-Miev februar 2012, kjørt 16000 km per januar 2013.

edyrli

Ut i fra specs ser det ikke sånn ut.
- Motor på 5kw, buddy og reva er 13kw og selv det er litt under smertegrensen men funker men litt godvilje.
- De klarer ikke skriver kapasiteten på batteiet riktig en gang (1350AH, skulle nok vært 13,50 kWh?)
- Makshastighet på 65. Det er lite da reell hastighet i motvind/motbakke er vesentlig lavere.
- Alternativene for billige elbiler er generelt mye bedre. Mia, Buddy, Reva NXR...
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
1996 Suzuki LS-650 Savage

Griffel

Sitat fra: edyrli på onsdag 17. oktober 2012, klokken 11:16
Ut i fra specs ser det ikke sånn ut.
Enig
¨
Sitat fra: edyrli på onsdag 17. oktober 2012, klokken 11:16
- De klarer ikke skriver kapasiteten på batteiet riktig en gang (1350AH, skulle nok vært 13,50 kWh?)
Det et jo ikke helt uvanlig at batterikapasitet oppgis i Ah (amperetimer) selv om Wh er å foretrekke men uansett er tallet galt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på onsdag 17. oktober 2012, klokken 16:15
Sitat fra: edyrli på onsdag 17. oktober 2012, klokken 11:16
Ut i fra specs ser det ikke sånn ut.
Enig
¨
Sitat fra: edyrli på onsdag 17. oktober 2012, klokken 11:16
- De klarer ikke skriver kapasiteten på batteiet riktig en gang (1350AH, skulle nok vært 13,50 kWh?)
Det et jo ikke helt uvanlig at batterikapasitet oppgis i Ah (amperetimer) selv om Wh er å foretrekke men uansett er tallet galt.

Jepp. Sannsynligvis er det en null for mye, 135Ah er en normal blybatteristørrelse og 6 slike gir motorspenningen på 72V. Total kapasitet 9,7kWh men siden det er bly kan man bare bruke en del av dette. På hytta holder jeg meg til 50% max for at batteriene skal vare.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

El rayo

Datene er tildels uforståelige og noe mangler helt. Hvis datene stemmer er vekten av batteriet for høy i forhold til vekten av bilen.

Sikkert brukbar til bykjøring i varmere land.

Blybatterier er det nesten ingen som bruker i elbil lenger.

For meg ser ut til at denne er laget for å oppfylle reglene for elektrisk moped (toppfart 45 km/t og aldersgrense 16 år) i Europa, en klasse som ikke er akseptert i Norge.  Når føreren blir eldre enn 18 år kan "plomben" fjernes og bilen vil da gå fortere enn 45  km/t i nedoverbakke og medvind.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

highend

this is CHEAP chinese car called YOGOMO (do a google search - which is citroen C1 copy) imported to Poland and to be sell under 'ROMET' brand. Very poor quality, lead acid, almost no heater, poor brakes, very bad body - cheap chinese electric car :(   Sad but true. And in Poland it costs 35.000 PLN = 8500 EUR. Means it is very expensive here for such bad quality.

arnejorg1

Denne bør selges som mopedbil og koste ca 50000 ut i fra spesifikasjonene. For meg er den ubrukelig.
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

elektrolux

For 50000 får du en strøken classic. Dette er virkelig gode biler i motsetning til hva denne beskrives som.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

arnejorg1

Sitat fra: elektrolux på torsdag 27. desember 2012, klokken 14:52
For 50000 får du en strøken classic. Dette er virkelig gode biler i motsetning til hva denne beskrives som.

Jeg lurer på om den i hele tatt vil bevege seg fremover,  med 5kw motor ;D
Få inn litium batteri og 8 ganger så stor motor,  så blir den ikke så aller verst ;)
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

elektrolux

#9
Er det en slik ombygging du mener?  ;D

Til og med det er marginalt, men tipper det blir bedre med Think Classic teknikk.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

highend

#10
please look at our polish forum and pictures of poor romet 4e quality:

two pages:

http://www.samochodyelektryczne.org/forum/viewtopic.php?t=372&postdays=0&postorder=asc&start=120

http://www.samochodyelektryczne.org/forum/viewtopic.php?t=372&postdays=0&postorder=asc&start=135

click on each picture to enlarge. My opinion: cheap chinese piece of s**t

example (brand new car):




arnejorg1

Sitat fra: elektrolux på fredag 28. desember 2012, klokken 17:24
Er det en slik ombygging du mener?  ;D


Tar du utfordringen,  skal jeg komme og prøvekjøre  ;D
Og du,  legg på enda 30 kw på den motoren,  så begynner det å hjelpe ;)
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

elektrolux

Bildene viser en standard Citroen C1 EV'ie med 30 kW motor. Vet ikke hvor mye de tar ut, men det er neppe mer enn 24 kW peak.

Planen er å sette inn en Think motor for å redusere vekten, og øke effekten til 32 kW kontinuerlig effekt, som er nok til at bilen vil føles sprek.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Truls

Nettopp lagt ut på finn.no med legendarisk Google translate tekst. Ut fra postene her virker det ikke som bilen er noe å samle på, men underholdningsverdien i annonseteksten er i det minste i toppklasse  ;D

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=39797721

Truls
Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2018
BMW i3 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA