Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpte 90 volt isolasjonsfeil

Startet av covi, lørdag 03. november 2012, klokken 00:13

« forrige - neste »

covi

Hva tror folket om denne?
Blir den en reell konkurrent til buddy og reva?

http://www.4e.romet.pl/en/
Rogaland, Kjøpte Mitsubitshi i-Miev februar 2012, kjørt 16000 km per januar 2013.

edyrli

Ut i fra specs ser det ikke sånn ut.
- Motor på 5kw, buddy og reva er 13kw og selv det er litt under smertegrensen men funker men litt godvilje.
- De klarer ikke skriver kapasiteten på batteiet riktig en gang (1350AH, skulle nok vært 13,50 kWh?)
- Makshastighet på 65. Det er lite da reell hastighet i motvind/motbakke er vesentlig lavere.
- Alternativene for billige elbiler er generelt mye bedre. Mia, Buddy, Reva NXR...
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

Griffel

Sitat fra: edyrli på onsdag 17. oktober 2012, klokken 11:16
Ut i fra specs ser det ikke sånn ut.
Enig
¨
Sitat fra: edyrli på onsdag 17. oktober 2012, klokken 11:16
- De klarer ikke skriver kapasiteten på batteiet riktig en gang (1350AH, skulle nok vært 13,50 kWh?)
Det et jo ikke helt uvanlig at batterikapasitet oppgis i Ah (amperetimer) selv om Wh er å foretrekke men uansett er tallet galt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på onsdag 17. oktober 2012, klokken 16:15
Sitat fra: edyrli på onsdag 17. oktober 2012, klokken 11:16
Ut i fra specs ser det ikke sånn ut.
Enig
¨
Sitat fra: edyrli på onsdag 17. oktober 2012, klokken 11:16
- De klarer ikke skriver kapasiteten på batteiet riktig en gang (1350AH, skulle nok vært 13,50 kWh?)
Det et jo ikke helt uvanlig at batterikapasitet oppgis i Ah (amperetimer) selv om Wh er å foretrekke men uansett er tallet galt.

Jepp. Sannsynligvis er det en null for mye, 135Ah er en normal blybatteristørrelse og 6 slike gir motorspenningen på 72V. Total kapasitet 9,7kWh men siden det er bly kan man bare bruke en del av dette. På hytta holder jeg meg til 50% max for at batteriene skal vare.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

El rayo

Datene er tildels uforståelige og noe mangler helt. Hvis datene stemmer er vekten av batteriet for høy i forhold til vekten av bilen.

Sikkert brukbar til bykjøring i varmere land.

Blybatterier er det nesten ingen som bruker i elbil lenger.

For meg ser ut til at denne er laget for å oppfylle reglene for elektrisk moped (toppfart 45 km/t og aldersgrense 16 år) i Europa, en klasse som ikke er akseptert i Norge.  Når føreren blir eldre enn 18 år kan "plomben" fjernes og bilen vil da gå fortere enn 45  km/t i nedoverbakke og medvind.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

highend

this is CHEAP chinese car called YOGOMO (do a google search - which is citroen C1 copy) imported to Poland and to be sell under 'ROMET' brand. Very poor quality, lead acid, almost no heater, poor brakes, very bad body - cheap chinese electric car :(   Sad but true. And in Poland it costs 35.000 PLN = 8500 EUR. Means it is very expensive here for such bad quality.

arnejorg1

Denne bør selges som mopedbil og koste ca 50000 ut i fra spesifikasjonene. For meg er den ubrukelig.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

elektrolux

For 50000 får du en strøken classic. Dette er virkelig gode biler i motsetning til hva denne beskrives som.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

arnejorg1

Sitat fra: elektrolux på torsdag 27. desember 2012, klokken 14:52
For 50000 får du en strøken classic. Dette er virkelig gode biler i motsetning til hva denne beskrives som.

Jeg lurer på om den i hele tatt vil bevege seg fremover,  med 5kw motor ;D
Få inn litium batteri og 8 ganger så stor motor,  så blir den ikke så aller verst ;)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

elektrolux

#9
Er det en slik ombygging du mener?  ;D

Til og med det er marginalt, men tipper det blir bedre med Think Classic teknikk.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

highend

#10
please look at our polish forum and pictures of poor romet 4e quality:

two pages:

http://www.samochodyelektryczne.org/forum/viewtopic.php?t=372&postdays=0&postorder=asc&start=120

http://www.samochodyelektryczne.org/forum/viewtopic.php?t=372&postdays=0&postorder=asc&start=135

click on each picture to enlarge. My opinion: cheap chinese piece of s**t

example (brand new car):




arnejorg1

Sitat fra: elektrolux på fredag 28. desember 2012, klokken 17:24
Er det en slik ombygging du mener?  ;D


Tar du utfordringen,  skal jeg komme og prøvekjøre  ;D
Og du,  legg på enda 30 kw på den motoren,  så begynner det å hjelpe ;)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

elektrolux

Bildene viser en standard Citroen C1 EV'ie med 30 kW motor. Vet ikke hvor mye de tar ut, men det er neppe mer enn 24 kW peak.

Planen er å sette inn en Think motor for å redusere vekten, og øke effekten til 32 kW kontinuerlig effekt, som er nok til at bilen vil føles sprek.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Truls

Nettopp lagt ut på finn.no med legendarisk Google translate tekst. Ut fra postene her virker det ikke som bilen er noe å samle på, men underholdningsverdien i annonseteksten er i det minste i toppklasse  ;D

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=39797721

Truls
Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA