Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takhøyde for en på 195cm....?

Startet av Elvind, fredag 13. april 2012, klokken 20:27

« forrige - neste »

daggad

Carwings og historikk er bare noe forbannet sprøyt !  :-\

Man må trykke på den OK knappen ellers blir ikke noe registrert. Og da er også alle datastatistikker ubrukelige om dette ikke gjøres konsekvent.
Om Nissan bruker disse dataene aktivt i markedsføringen sin så steiler jeg. Mente å ha hørt at den gjennomsnittlige Leaf sjåfør ladet 2 timer pr døgn og kjørte 3 mil eller noe slikt i hht til Carwings. Det stemmer da naturligvis ikke..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Øststua

Sitat fra: daggad på torsdag 19. april 2012, klokken 14:39
Mente å ha hørt at den gjennomsnittlige Leaf sjåfør ladet 2 timer pr døgn og kjørte 3 mil eller noe slikt i hht til Carwings. Det stemmer da naturligvis ikke..

Tja... Jeg har ikke sjekka hvordan jeg ligger an iflg. Carwings. Men faktisk så er det rimelig mange ganger jeg lader til 80 % kun annenhver dag. Da blir ladetida per døgn ikke så langt fra 2 - 3 timer i snitt... Kjørelengden i snitt tror jeg faktisk for min del ligger ikke langt fra 50 km i døgnet. Vel, vel. Men har jo ikke peiling på om jeg ligger på faktisk gjennomsnitt for en Leaf-eier. Åkkesom, det er som du sier daggad, Carwings er helt ubrukelig dersom man ikke trykker "ok" for alle kjøreturer...
Aurskog-Høland. Fra og med 30. januar 2012, en glad eier av en sølv Leaf! :-)

mariowing

Jeg har 30 km tur/retur jobben så tre-fire dager i uka så kjører jeg ikke mer enn dette. Ukessnittet dras oppover av at jeg de andre dagene i uka kjører lengre, men sjelden mer en 60 km pr dag. Så jeg tror man skal være litt forsiktig med å fastslå at Carwings aggregerte statistikk for 20 000+ biler "såklart er feil".

Og i disse "anti-datalagrings-direktiv"-tider skal man vel være glad for at data ikke lagres hvis man ikke samtykker  ;)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA