Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor kjøpe bly til Kewet? HASTER

Startet av EVlithium.net, fredag 16. september 2011, klokken 00:34

« forrige - neste »

EVlithium.net

Da har jeg endelig fått oppgradert min EL-scooter med nye lithium batterier fra Winston battery!

oppgraderingen fra 4x12v 38ah silikon til 16x3,2v40ah lithium seller har gått helt greit og rekkevidden ble betydelig lengre nå...før når silikonbatteriene var helt nye kunne jeg kjøre opp mot 5-6mil rekkevidde og halveis etter bare 3 mil så var det bare halv effekt ut av motor så den gjikk elendig i oppoverbakkene...

Nå har jeg fått såvitt testet mine nye winston seller en ukes tid og jeg er rett og slett meget imponert!! jeg kjører nå opp mot 100km rekkevidde uten at jeg mister noe motorkraft..før mot heeelt til slutten da går det rett i stopp... men det er jo snakk om at da har jeg jo fått kjørt hele 10mil på en ladning!!!!  utrolig folkens!!  :))))  jeg er en stolt eier av denne scooteren med winston lithium seller ! :))
Scooteren har fått et helt nytt liv !!!

sjekk ut winstone batteriene jeg har på:

www.evlithium.net

hilsen Ronny

Webstore: www.evlithium.net

EVlithium.net

Webstore: www.evlithium.net

elektrolux

Det ble jo fint med deksel på, men pass på så det ikke blir kortsluttning. Så noe rotet ut under der.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

EVlithium.net

ja om du titter litt nermere så kan du se at det er sikringer pa ver enkel ledning helt intil polene.. de er 10A termosikringer selvresettende altså.. skulle det gå hull på issolasjonen på en kabel å den kommer borti en annen pol så tror bms at det er cellefeil og slår av spenningen ut! så systemet er ganske idiotsikkert :)

Webstore: www.evlithium.net

commiesoft

Spennende lite prosjekt! Kan du si noe mer om hvor du kjøpte scooteren og hvor stor
motoren er? Og hva kostet batteriene?

EVlithium.net

scooteren er en Erato 2006 modell...  kina scooter...

motoren er bare på 1500watt å 48volt, orginalt levert med 4stykk 12v/38Ah bly silikon batterier.

med disse litium cellene blir spenningen litt høyere opp til 60volt full ladet og da yter den noe bedre...

Det selges el-scootere mange plasser i dag både med bly/silikon batterier eller også med lithium...
Webstore: www.evlithium.net

commiesoft

Kult, sendte dem nettop en prisforespørsel på en 48V/40Ah og 60V/40Ah
batteripakke.

Prisen er jo ikke helt uten interesse.

commiesoft

Ca 7200 for den første pakka inkl 3-4 uker frakt, men uten BMS og lader..

e-max

Hei,
Det ser ut som en bra ombygging. Hva slags BMS og måler har du brukt?
Har selv bygd om min E-Max 90S (4 x 40 Ah batteri) til 16 x 40 Ah Winston batteri. Brukte BMS for hver celle fra Australia. Bruker original lader og det fungerer veldig bra. Bedre aks, men ingen endring i rekkevidde. Ser at jeg kunne hatt dobbelt så mange batterier, men tror ikke det ville være lurt kostnadsmessig (..og hvor lenge orker man å sitte på en moped..). Blir spennende å se hvor lenge batteriene holder. Fått tilbud på en el-trimming slik at mopeden skal gjøre 65 km/t til 5000 kr (litt fristende) :-)
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA