Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Sportsbil: RIMAC

Startet av elektrolux, torsdag 05. januar 2012, klokken 01:18

« forrige - neste »

elektrolux

Det ble tidligere nevnt at US versjonen av nye Think City kom med hurtoigladekontakt som standard.

Noen som har mer info om dette?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Jeg har masse bilder av US Think på Elkhart med samme type kontakt som I-miev har på vanlig 16A lading, husker ikke hva den standarden heter nå.

Men jeg har ikke sett den med Chademo-kontakt.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Hallo Gocarter

Det var nok du som hadde nevnt dette før også.

Kunne du delt et slikt bildet med oss. Tenker å ta kontakt med Elkhart og be om koblings skjema og eller andre detaljer. Kanskje til og med delene som tranges for å bygge på en slik port. ;)

Kanskje noen i Think miljøet i USA allerede har laget sin egen hurtiglader til Think'en
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Her har du noen du kan kikke på. Vil tro at koblingen sikkert er helt likt koblet som den eksisterende blå, som vi har i dag.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Etter størrelsen på kabelen å dømme snakker vi her om mye mer enn 16A tilført ladestrøm.

Jeg tipper vi ser på DC lading med en extern lader.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Joachim


Go-carter

Har de lagt ned i USA? Hørte noen rykter om at de var "individuelle", og ikke berørt av den norske konkursen.

Vet ikke eksakt antall, men det ble bygd en del. Står mange biler på lageret, på de bildene jeg har sett derfra. Er vel en del til salgs fremdeles også, på den amerikanske Think-siden.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lars C. Krogenæs

Det ble vel ikke bygget biler fra grunnen av i USA, men det kom finske biler som så ble skrudd ferdig, og påmontert batterier...

Dermed er det umulig å være uavhengig av det som skjer/ikke skjer i Finland.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

elektrolux

#9
Ligner nesten på garagen min. ;D

Har nå undersøkt litt nærmere, og ladekontakten er nok kun et 110/220V AC inntak.

Da blir det å finne en passende kontakt, f.eks en Chademo bare uten protokollen. Kan bruke styrepinner og et rele til å styre DC til kontakten.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

emagic

Sitat fra: elektrolux på lørdag 17. desember 2011, klokken 17:10
Ligner nesten på garagen min. ;D

Har nå undersøkt litt nærmere, og ladekontakten er nok kun et 110/220V AC inntak.

Da blir det å finne en passende kontakt, f.eks en Chademo bare uten protokollen. Kan bruke styrepinner og et rele til å styre DC til kontakten.

Selve pluggen er en J1772 maken til den som brukes på trillingene og Leaf, og også Tesla tror jeg.

Dette er den "standardiserte" pluggen for AC lading av elbiler.


http://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772

Det er en signalering i denne kontakten som kommer fra boksen som henger på kabelen.   Signalet gir beskjed til bilen hvilket strømtrekk den kan ta.  Miev leveres med en boks som gir bilen beskjed om at den kan trekke 16A, Leaf har en boks som sier fra at bilen kan får trekke 10A.   Men funksjonelt er kabelen helt lik, og man kan gjerne bruke Leafs kabel på Miev, som da vil lade med 10A istedenfor.

Drømmen min er at noen kommer med en ladekabel der boksen har en knapp og noen lysdioder slik at man kan velge mellom 6-10-13-16A.

Da ville det jo vært mulig å lade på en god gammeldags motorvarmerstolpe med 6A sikring også.

De Thinkene som har denne tipper jeg støtter J1772 fullt ut, for i USA så virker det til å være vanligere å ha "fastmontert" lader i garasjen sin. (slike som selges til Leaf i Norge)  I USA benyttes nok slike i hovedsak fordi 110V nettet gjør at man må over på flerfaseladere for å få nok tilgjengelig strøm til å lade bilen innenfor en ok tid.

emagic





elektrolux

Med denne kan du velge ladestrømmen i 3A trinn fra 6A og oppover.

Elbilshop.no er norsk representant for leverandøren.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på søndag 18. desember 2011, klokken 16:08
Med denne kan du velge ladestrømmen i 3A trinn fra 6A og oppover.

Elbilshop.no er norsk representant for leverandøren.

Jeg ser et par ulemper med den. Støpselet for det første, det får garantert ikke plass inni flere av ladestolpene/boksene. Kan selvfølgelig løses ved å kappe ledningen og sette på mer egnet støpsel. Det andre problemet er at J1772-pluggen ikke kan låses fast i bilen, det er ikke noe hull til hengelås under knappen. Dermed blir den ganske enkel å stjele. Jeg låser alltid min fast i bilen og med låst ladeboks/stolpe i tillegg skal det litt mer til (ihvertfall en avbiter...).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Dette er en prototype. Kanskje produksjonsmodellen kommer med det du etterspør.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Stromskap378V

Hei emagic,
har ditt bidrag 17. Les Dec 2011  ( "6-10-13-16A).
Også i banen, med en liten strøm til å kunne laste.
Kontrollen skal være mulig med pilot signal. Muligens med AC120Volt.
Frakt fra svakere kilde. For eksempel små Solarinselanlage.
Vet du, eller noen andre detaljer ?

DE:
Hallo emagic,
habe Deinen Beitrag 17. Dez 2011 gelesen ( "6-10-13-16A).
Suche auch nach Weg, mit kleinem Strom laden zu können.
Steuerung müßte mit Pilotsignal möglich sein. Eventuell mit AC120Volt.
Ladung aus schwacher Quelle. Zum Beispiel kleine Solarinselanlage.
Weißt Du, oder jemand anderes Details ?
TH!NK City / Okt 2011  Standort: Deutschland / Tyskland- Berlin
YYCAD2MC4AU ... (25kW Motor, EnerDel-Batt., 2010 Finland)
Do not speak norwegian. For translate I use maschine translators.
Operativsystemet Linux_openSUSE og Debian)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA