Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: E Golf kwhforbruk

Startet av stighol, søndag 06. desember 2015, klokken 17:53

« forrige - neste »

stighol

Jeg vurderer å lage en batteri cellemåler som kan settes inn i bilen for å måle spenningen på hvert batteri under kjøring, målingene blir vist på et display hvor man kan legge inn alarm hvis et av batteriene begynner å bli dårlig. Er det noen som kunne tenkt seg et slikt system? Hvis oppsluttningen er stor nok så er dette noe jeg kan bruke litt tid på. Takker for alle tilbakemeldinger

Mvh stig

OneMore

Heisan, du er nok noen år sent ute.

Jeg laget et slik system som jeg kalte IV-Meter.
Systemet var/er genialt og jeg har kjørt med blokker med en halv volt i forskjell.
Desverre ble systemet alt for dyrt og versjon 2 som skule koste 1/3 ble aldri satt
igang da Thinkene heller blir kastet...

Men skulle du klare å få til noe billig og bra, så er det vel noen fremdeles som kunne tenke seg det??

Kjør på!!

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Elmo

#2
Sitat fra: OneMore på mandag 02. november 2015, klokken 16:36
Men skulle du klare å få til noe billig og bra, så er det vel noen fremdeles som kunne tenke seg det??

Noen kan vel sikkert fremdeles tenke seg det, både til Think- og PSA- Classic, men det er som du sier gradvis færre av disse bilene.
Ken Hall i USA laget en stund et slikt system kalt PakTrakr. Jeg har det i to av mine PSAer og jeg er veldig fornøyd med det. Ken avsluttet også "prosjektet" en gang i 2011/2012 pga (sitat) "low sales drove me to stop production".
Den store fordelen et slikt system har fremfor Robometer er at det peker ut den dårlige blokken direkte. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

http://www.elbilhjelpen.no/htm/robometer.html gir alarm ved problemer og er den beste og enkleste løsningen.

Er tilgjengelig i siste versjon fra lager.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA