Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Deler til Think

Startet av Marius-H, mandag 27. februar 2012, klokken 17:27

« forrige - neste »

Marius-H

Nå har jeg akkurat snakket med Nissan. Nå har det vært noen fra Nissan Japan og sett på bilen min. De har bestilt deler fra Japan. Antatt leveringstid på delene er 2-3 uker. Så det vil si at Leafen min har stått på verksted i minimum 4-5 uker når jeg får igjen bilen.

Bør jeg få noen form for kompensasjon fra Nissan? Nå er jeg utstyrt med en Nissan Micra som koster meg bomring og diesel hver dag. Bilen er også i en helt annen prisklasse en Leafen.

I følge forbrukerrådet bør jeg få det. Og bilen skal bli fikset innenfor rimelighetens tid, som er 2dager til og med 6 uker. Etter det kan jeg heve kjøpe (hvis jeg vil).

Noen som har noen tips? ???

RuneW

Jeg har ingen tips, men må si at dette høres virkelig ille ut. Hva er det som er i veien med den da?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

bno

Det skulle vel bare mangle at du har fri bil. Du bør i tillegg få en kompensasjon for dette. Temmelig spesielt at man kommer fra fabrikken. Det positive i det er at du i et hvert fall har fått spesiell kontroll på Leafen din.  Like vel (...)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Aspiranten

Drivstoff og bompenger hadde jeg ført opp som økonomisk tap :-)

Du kjøpte elbil for å spare, og du betaler renter for kjøpet! Ergo lider du ett tap ift. "normalen".

Kontakt forbrukerrådet og hør med dem.
Nissan Leaf

Marius-H

Nå har det gått over 3 uker siden jeg ble lovet en reserve Leaf. Har ikke hørt det døyt fra Nissan. Bilen har stått på verksted 5 uker i dag. Ugh....

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Thomas Parsli

De fleste forhandlere har en salg/kundeansvarlig og hvis du ikke har snakket med en slik er det kanskje på tide?
Salgssjef eller daglig leder er også riktige personer i slike saker.

Og hvis du føler at forhandler ikke følger deg ordentlig opp, bør du ringe kundeservice hos Nissan Nordic og be om å snakke med noen om saken: 815 21 310.

Personlig ville jeg ringt forhandler hver eneste dag og spurt hvordan det går med bilen.
"Aktive" kunder får bedre service en passive kunder, særlig hvis man holder en hyggelig tone og er konstruktiv.

Thomas

2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Marius-H

Det er Økern som opprinnelig solgte meg bilen. Nå har den blitt flytta til Bærum.

Det kom en japaner for å skru på den. Han manglet noen deler så det ble bestilt fra Japan. Det tok 2-3 uker å få de delene. Ganske utrolig da jeg ofte bestiller ting fra Kina som kommer på 2 dager, og det koster en 150-200kr.

Har vært i kontakt med selger  i dag og han var rimelig forbanna over at jeg ikke hadde ble fulgt opp videre.

RuneW

Sitat fra: Marius-H på mandag 05. mars 2012, klokken 10:58
Det er Økern som opprinnelig solgte meg bilen. Nå har den blitt flytta til Bærum.

Det kom en japaner for å skru på den. Han manglet noen deler så det ble bestilt fra Japan. Det tok 2-3 uker å få de delene. Ganske utrolig da jeg ofte bestiller ting fra Kina som kommer på 2 dager, og det koster en 150-200kr.

Har vært i kontakt med selger  i dag og han var rimelig forbanna over at jeg ikke hadde ble fulgt opp videre.

Hva er siste nytt her?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA