Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S Beta **I OSLO** 12-14 april

Startet av elektrolux, fredag 30. mars 2012, klokken 08:14

« forrige - neste »

elektrolux

Måtte ta diagnose på den ene av de nye Thinkene våre.

Problemet var at bilen stadig gikk inn i power limit modus.

Diagnosen avslørte feilmelding på fartspedalen, en feil verkstedet hadde sett noen ganger tidligere. Uten å ha detaljkunskap om pedalen, går jeg ut fra at den inneholder minst 2 identiske regulerbare motstander som bør gir lik verdi avhengig av pedalens possisjon.

Tenkte til å begynne med å bytte om på pedalene mellom de 2 bilene jeg nå har, men kom på at feilen antakelig skyldes lite bruk, og ulikt signal mellom banene i potmeteret, grunnet oksyd, eller noe annet belegg. Det kan i alle fall ikke være slitasje på en bil med 80 km på telleren.

Dermed var det bare å bevege fartspedalen ned og opp, og vips så var problemet betydelig redusert.

Det er rart med det, men feilretting er så uendelig mye enklere når en får et hint om hvor feilen kan ligge, og kan konsentrere reperasjon rundt det.  ;)

Et verksted måtte antakelig måttet bytte pedalen, men til eget bruk, er det greit å leve med dette en stund, og se det ann. Dette er et problem jeg antar vil bedre seg med bruk, akkurat som volumknappen på de gamle Tandberg radioene. Ev. bør litt oksydspray fikse problemet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

...lå en demontert gasspedal på disken sist jeg var innom r&s, så tydeligvis en svakhet. Er den genuin think?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

POSi411

Sitat fra: Go-carter på torsdag 15. mars 2012, klokken 09:54
...lå en demontert gasspedal på disken sist jeg var innom r&s, så tydeligvis en svakhet. Er den genuin think?
Ford Ranger skal være et godt tips.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

El rayo

Sitat fra: elektrolux på torsdag 15. mars 2012, klokken 07:07
kom på at feilen antakelig skyldes lite bruk, og ulikt signal mellom banene i potmeteret, grunnet oksyd, eller noe annet belegg.
Dermed var det bare å bevege fartspedalen ned og opp, og vips så var problemet betydelig redusert.
Har Th!nk virkelig brukt et gammeldags potmeter på den nye? På classic-en er det magnetisk hall-sensor som er uslitelig.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA