Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S premium eller bare mellomklasse?

Startet av Hansi, lørdag 26. april 2014, klokken 00:57

« forrige - neste »

Hansi

Hei

Når tror dere Leaf kommer med 30+kWh batteripakke?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

HoeggenEL

Gjetter at de har løsningen klar,
men ser an konkurransen i markedet først.
Foreløpig er jo salgstallene til Leaf rimelig gode.
LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

i3_X5_730


Mippen

Skulle vært mer lik med tms 60kw sin rekkevidde. Da snakker vi men 4 mil ekstra hadde vært ok.
Fremtiden er elektrisk.

Kjell Leaf

Sitat fra: Mippen på onsdag 23. april 2014, klokken 10:20
Skulle vært mer lik med tms 60kw sin rekkevidde. Da snakker vi men 4 mil ekstra hadde vært ok.
150 miles =24,1 mil. Dersom dette er teoretisk rekkevidde som dagens 19,9 mil er det ikke mye å slå i bordet med. Da kan de like godt vente til de har noe bedre. Hadde det vært praktisk rekkevidde hadde det vært veldig bra.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

emil

For meg gir ikke 30kW batteri veldig mye mer utnyttelse av bilen enn det jeg har idag. Hadde riktignok hjulpet på turen jeg skal til helgen, men den turen tas en gang i året...

Når man snakker rund 30 faktiske og ikke teoretiske mil på sommerføre begynner det derimot å ligne på noe. Da kunne jeg vurdert oppgradering av dagens bil, og kanskje utfasing av fossilbilen.

Mippen

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 23. april 2014, klokken 10:29
Sitat fra: Mippen på onsdag 23. april 2014, klokken 10:20
Skulle vært mer lik med tms 60kw sin rekkevidde. Da snakker vi men 4 mil ekstra hadde vært ok.
150 miles =24,1 mil. Dersom dette er teoretisk rekkevidde som dagens 19,9 mil er det ikke mye å slå i bordet med. Da kan de like godt vente til de har noe bedre. Hadde det vært praktisk rekkevidde hadde det vært veldig bra.

Ja, det blir 4 mil ekstra det. Nei, det er ikke så mye å slå i bordet med, men de er vel nødt til å begynne med noe siden både vw, bmw og mercede er kommer på banen. Spørsmålet blir da om noen svarer med å gå høyere enn Nissan eller om det blir tilsvarende rekkevidde.
Fremtiden er elektrisk.

Kjell Leaf

For meg er det en god batteripakke når jeg kan kjøre mellom vestlandet og østlandet med max en lading, og da med god margin.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004


Mippen

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 23. april 2014, klokken 11:45
For meg er det en god batteripakke når jeg kan kjøre mellom vestlandet og østlandet med max en lading, og da med god margin.

Ditto =)
Fremtiden er elektrisk.

Gnilre

Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA