Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer å kjøpe elbil, trenger litt hjelpe

Startet av Rilum, søndag 26. februar 2012, klokken 20:12

« forrige - neste »

vangli

#15
Hva med å etterprøve denne da?  ;D

Omregning fra Fahrenheit til Celsius følger formelen (F - 32)*5/9, hvor F er temperatur i Fahrenheit. -48 grader F, som referert over blir vel da noe sånt som minus 44,5 grader Celsius. Jeg tror jaggu dette varmeteppet bare virker på Røros jeg   ::) :P

Flott Thomas, ser du har rettet. Jeg klarte bare ikke å dy meg   :D
Leaf eier fra 24/1-2012

Thomas Parsli

Dette er jo ikke så viktig, men jeg lurer på om dette er en misforståelse basert på utsagn som "falls below 0F"

Thomas
(0F ≈ -17,778C)
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Thomas Parsli

Sitat fra: vangli på tirsdag 14. februar 2012, klokken 12:38
Hva med å etterprøve denne da?  ;D

Klipp og lim fra en PDF, og umiddelbart ser jeg jo ikke forskjell på 14F og 148F siden begge er meningsløse tall ;)

http://www.ragetrolling.com/var/albums/United%20states%20and%20the%20rest%20of%20the%20world.jpg?m=1320024243

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

vangli

Leaf eier fra 24/1-2012

ravn

Bare for å hoppe tilbake til spørsmål tidligere i tråden:
Proxll sine hurtigladere har disse tidsvalgene (sikkert klartgjort for fremtidig betaling?), mens Epyon's (nå ABB) lader inntil bilen er full eller du avbryter.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Joffe69

Dette med batterivarmer spurte jeg om i høst om det var noen som viste hvordan man fikk dette til å slå seg på før det var -17Gr ute da svarte Dere att det IKKE var noe vits i det det var bare tull fikk jeg høre da.
Men nå er det mange som lurer på om dette er mulig Hm merkelig dette. Hva VAR DET FAR SA.
Det var kansje ikke så dumt det jeg lurte på alikevell da?
>:( >:(

Aspiranten

Bare salgstriks for å berolige deg vedr. vinterbekymringer slik at du kjøper bil.
Nissan Leaf

gbzdoc

Vel, i følge Tesla så sliter Li-Ion batterier med lading allerede ved 0 grader...

Men nå bruker jo de en litt annen batteri kjemi enn Leaf da, så det kan neppe overføres direkte. Men det stemmer relativt bra med det vi opplever selv.

gbzdoc

Sitat fra: Aspiranten på søndag 19. februar 2012, klokken 13:28
Bare salgstriks for å berolige deg vedr. vinterbekymringer slik at du kjøper bil.
Tror det er forumet han sikter til... ;)

Aspiranten

Nissan Leaf

Go-carter

Sitat fra: Joffe69 på søndag 19. februar 2012, klokken 13:02
Dette med batterivarmer spurte jeg om i høst om det var noen som viste hvordan man fikk dette til å slå seg på før det var -17Gr ute da svarte Dere att det IKKE var noe vits i det det var bare tull fikk jeg høre da.
Men nå er det mange som lurer på om dette er mulig Hm merkelig dette. Hva VAR DET FAR SA.
Det var kansje ikke så dumt det jeg lurte på alikevell da?
>:( >:(


Vi vet vel alle at batterier taper seg i kapasitet, når de blir kalde... Trur du jeg kjører rundt med et Zebra-batteri, fordi jeg kjeder meg?  ::) Poenget er at den lille varmeren som er i Leaf'en kun skal bistå at batteriet ikke får frostskader. Den fungerer ikke som permanent oppvarming av batteriet, bil jeg tro. Da hadde nok Nissan implementert dette fra første stund(hvem vil vel ikke ha lengre rekkevidde?)

Forøvrig var jeg med og prøvde hurtiglading for første gang med Kenmyh's sorte vidunder på BNH Økern natt til lørdag, og det fungerte aldeles strålende! :D Litt fikling med å få kontakten til å sitte når man ikke hadde erfaring med det, men fant jo fort ut av det.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA