Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjørehistorikk og forbruk og slikt i Carwings

Startet av cra, torsdag 19. april 2012, klokken 20:25

« forrige - neste »

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

Sitat fra: cra på mandag 02. april 2012, klokken 13:37
http://www.smp.no/nyheter/article445634.ece

Det hevdes jo ofte at det ikke er utseende det kommer ann på. men det er jo ikke sikker at det er sant hver gang.
Dette er hva selger skriver:
    El. sykkel
    Lys, foran og bak
    Bremselys, blinklys og horn
    lås på bakhjul
    Kan kjøre opptil 25 km/t med batteri og pedaldrift (PAS-system)
    Kan kjøre 6 km/t på håndspeed
    Rekkevidde: opp til 60-70 km.
    Batteri: 48 VOLT, som er det største man kan ha etter EU og Norske regler
    Kurv foran, hanskerom, rom under sadel og i toppkoffert
    Ingen bensinutgifter
    Ingen eksosutslipp, "dette er det miljøvennlige alternative"
    Ingen parkering, bom, vei eller årsavgifter
    Dekkes under innboforsikringen
    Kan brukes på vei, gang og sykkelsti, men IKKE på motorvei
    Anbefalt fra 12-14 år og oppover
    Ingen sertfikater trengs
    Scootipuff El-sykkel følger kjøretøyforskriften
    § 4-1 nr. 5 bokstav g
    og EU-direktivet NS-EN 15194.
    Bruk hode, BRUK HJELM Etterpå kan det være for sent
    (etterpåklokskap hjelper ikke ved ulykke)
    TA ANSVAR, FØLG TRAFIKKREGLENE Trafikkregler for syklister

    Scootipuff EB-008 er den eneste sykkelen av denne typen på markede i dag
    som har 48 volt / 12 Ahmper med 350 watts motor som yter gjennomsnittlig 250
    watt.(som lovverket tilsier) dvs at belastningen og skader på motoren blir mindre,
    ytelsen ved bruk blir større og kjørelengden blir lengre.

http://www.scootipuff.no/

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hens

I forskriftene for "Elektrisk assistert sykkel" har det tidligere stått at sykkelen ikke skal kunne kjøres uten pedalaktivisering, og at motoren skal ha maksimalt 250 W.
Hvis det ikke har blitt noen forandring er det da 2 ting som gjør at denne ikke kan regnes som "Elektrisk assistert sykkel". Motoreffekten og at den kan kjøres 6 km i timen på håndgass.

Når vegdirektoratet er firkantet er det for å unngå at det blir smutthull.

Om en ser på pedalplasseringen er avstanden fra setet og ned så liten at det blir vanskelig å benytte pedalene som fremdrift. Dessuten ser det ut som kjeden ikke drives direkte fra crankakselen. Det medfører at det må være en utveksling mellom crankaksel og kjede. Dette er tilfellet på min Think traveller. Det gir et krafttap i pedalmekanismen som reduserer muligheten for å benytte denne som sykkel. Er batteriet flatt, vil den sannsynligvis være vanskelig å sykle videre med.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

janstok

Skal den regnes som en sykkel, skal hoved-drivkraten være pedalene. Og som hens skriver så vil du nok slite hvis du mister elektrisk fremdrift.
Derfor blir den regnet som moped, iallefall her i Rogaland
Sandnes

Ezee kit: www.ebikes.ca
35 000 km på elsykkel

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA