Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bluetooth - og Android 4 problemer

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 13. mars 2012, klokken 23:12

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Rio

Jeg vet ikke noe om dette, men der jeg jobber har de flyttet elbil-parkering til et sted hvor "brannbiler lettere kommer til" - som om de pleier ta fyr hver uke. Årsaken er visstnok at noen i kommunen har fortalt dem at når en elbil først tar fyr, så er det ingen måte man kan slukke brannen på?

Bortsett fra at jeg vil tippe det er rimelig vanskelig å slukke eksploderende bensin- og dieseltanker som setter hverandre i brann i et parkeringshus - er det noen som har brannteknisk kunnskap om slukking av batteribranner? Det er selvsagt forskjellig fra teknologi til teknologi, men for LiFeYPO4 og LiMNC, for eksempel?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Go-carter

Lithium, såvidt meg bekjent, må vel "brenne ut". Alt annet kan slokkes, de hadde iallefall ikke noe problem å slokke Keweten min... :)

Snakk om paranoia. Alle nyere elbiler har systemer som passer på detta.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lynet

Det er nevnt i avisa at det var Webastoen som klikket, altså en fossildings!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

gbzdoc

Akurat det jeg tenkte når jeg så bildet. Batteriene og elektronikken med høyspenning sitter jo i hovedsak bak i Buddy. (Er vel noen batterier foran beina også?)

Foran der det brant som fy er webastoen, bremsepumpa og spylevæsken bare... ;-)

Godt vi kan skylde på fossil feil! :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA