Hovedmeny

Ny Leaf til 250000,-

Startet av arnejorg1, onsdag 29. februar 2012, klokken 18:31

« forrige - neste »

arnejorg1

Jeg var innom Carpoint i Trondheim i forbindelse med at min mor skulle selge en bil. Men nok om det. Jeg så jo alle elbilene som stod utenfor og fant fort ut at de er en ganske stor elbilforhandler, så jeg begynte jo og prate elbil med en gang. Jeg fortalte at jeg hadde leaf selv og han spurte hva jeg betalte. Jeg fant fort ut at jeg betalte for mye forde de selger leaf til 250000,- inkl. vinterdekk, de importerer leaf fra USA. Jeg var ikke klar over at det var andre en nissan som importerer leaf og kunne spart meg litt over 30000,- her. Men jaja, kjøpt er kjøpt og jeg får nok god service hos witro bil, men usikker på om det er vert 30000,-mer, siden jeg også ville fått service hos Carpint.

Andre som har handlet Leaf fra andre en en nissan forhandler og har erfaring?  


Må også nevne at de hadde en tesla roadster stående som jeg fikk prøvesitte, den var trang som sportsbiler flest, men jeg må si det fristet meg og kjøpe den. Problemet er at lommeboka er uenig :'(
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

bno

Det for lite spart (60000 brutto 30000 + skatt) USA importerte biler har ikke vasker for hovedlys, ikke warm weather package, Ingen lett mulighet for å koble seg om via mobilen. Tror det siste der vil ta lang tid før man får åpnet den mulighten. Ingen garanti dvs. hos forhandler i USA. Regner med at selger her har kjøpt seg en garanti, men om denne eventulet er tilfredstillende er noe annet. Jeg har selv importerte bile fra EU i 15 år og fant ut at å kjøpe selv fra usa (ja jeg kunne spart noe mer) det er noe jeg gjør når Leaf konseptet har modnet litt. Tror man skal ta dette med usa importerte Leafer litt med ro. Har latt vær å komme med for mye innspill på dette fora om import da det ikke bare er kjøper av Leaf som leser inn her. Men om litt kanskje.  ;D

Lynet

Hvis USA-bilene ikke har lyktespylere skal de ikke godkjenne i EU eller EØS da det er krav om lyktespyler på xenon og LED.
Hvis de kommer gjennom ved registrering kan problemet komme ved første EU-kontroll  ::)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

bno


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA