Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: I-miev - mine erfaringer så langt

Startet av cmartin, fredag 16. mars 2012, klokken 08:36

« forrige - neste »

cmartin

Har et kjapt spørsmål:
Jeg kjørte hjem fra jobben i går og parkerte bilen for helgen.
I dag når jeg går ut for å hente posten så hører jeg en viftelyd fra bilen. Er dette normalt? Bilen har verken noe strøm tilkoblet seg eller har blitt kjørt de siste  20 timene. (energi måleren står nå på 30%)

/Christian

Boogie

Det hender at systemet henger seg opp, og vifta fortsetter å gå.
Ta ut en av de store hovedsikringene, slik at komputeren blir restartet så stopper antagelig viften også.
Om den ikke gjør det, så er det temp sensoren som er gåen (eller brudd i ledningen).
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Elmo

Min Saxo har hadde de problemet 2 ganger på 6 år, som løste seg med "stor resett" av elektronikken (som Boogie nevner).

Det kan vel også være dårlig 12v batteri, som gjør at DCDC går ofta og igjen trenger kjøling fra vifta.
Men da vil den antagelig ikke gå konstant.  Sjekk test av 12v batterielbilwiki.no

Hvor mange % hadde den da du parkerte ?
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

cmartin

Når jeg parkerte den så var vel måleren mellom 25-30.

Det løste seg med en resett av elektronikken! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA