Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tidsforbruk på bytte av bakaksling

Startet av leafen, torsdag 02. februar 2012, klokken 23:22

« forrige - neste »

leafen

noen som vet å mye kw den trekker når en setter på forvarmeren når en evnt lader den på natten.feks da den står på i en time? ;D

om  den trekker 6kw eller 4,5kw hvordan kan en 16amp da være nok?den kan kun trekke 3600.
fikk min leaf i dag 31.01

BE

Med 10A kabel trekker den maks 10A uansett. Det samme med 16A kabel, her er det maks 16A. Den trekker ikke mer selv om du lader og forvarmer bilen samtidig, men med 10 Ampere kabel er det neppe mye lading, om noe, som foregår dersom du setter på forvarming.

Bilen vil trekke den mengden strøm som er tillatt fra kabelen for å få kupeen til 25 grader celsius, når denne temperaturen er oppnådd vil den trekke mindre til oppvarming og eventuelt resterende kapasitet vil gå til lading av bilen dersom den ikke er ferdigladet.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

snurre100

Kan det være lønnsomt å montere elektrisk kupevarmer type DEFA???
Venter på Kia E Niro

daggad

Sitat fra: snurre100 på lørdag 21. januar 2012, klokken 21:45
Kan det være lønnsomt å montere elektrisk kupevarmer type DEFA???
Hvorfor i alle dager skal du gjøre det ??
Husk også at i tillegg til å starte varmeanlegget, eller aircondition om det er kaldt. Så får du varme i seter og ratt.
Defa...neinei..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Kjeldsen

Helt enig med daggad. Varmeapparatets forvarmingsfunksjon er suverent. På batteridrift trekkes det nok opp mot 6 kW de første minuttene, og så faller forbruket. Men til gjengjeld blir kupeen god og varm svært rask (under 10 min). Med tilkoblet 10A tar det lenger tid. Typisk 20-25 min for god varme.
Stavanger. Lykkelig Leaf-eier siden 06.12.2011.

jkirkebo

Sitat fra: Kjeldsen på søndag 22. januar 2012, klokken 00:05
Helt enig med daggad. Varmeapparatets forvarmingsfunksjon er suverent. På batteridrift trekkes det nok opp mot 6 kW de første minuttene, og så faller forbruket. Men til gjengjeld blir kupeen god og varm svært rask (under 10 min). Med tilkoblet 10A tar det lenger tid. Typisk 20-25 min for god varme.

Jeg har sett flere har nevnt 6kW her og der. Personlig har jeg aldri sett høyere strømtrekk enn 4.5kW fra energy information skjermen, selv når jeg starter bilen gjennomkald. Har noen sett 6kW der ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kjeldsen

Kan godt være 4,5 kW er max ytelse på varmeapparatet, bare at måleren på skjermen går til 6. Jeg har vel heller egentlig aldri sett max forbruk på denne når jeg tenker etter.
Stavanger. Lykkelig Leaf-eier siden 06.12.2011.

Lynet

Tok en liten sjekk i dag ved iphonestart av coupevarmen med billig Clasernwattmeter. Det viste at effekten varmen dro fra lysnettet varierte fra 1500 til 3000W de første minuttene! Opp og ned flere ganger. Men det virket som den la seg på ca 3000W etter hvert. Måleren viser 3450W ved lading med 16A kabel.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

leafen

fikk min leaf i dag 31.01

Lynet

Maksimal effektuttak på PTC-varmeren er 5000W ifølge verksedhåndboken.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

RogerB

Var -15 her i morges, men når jeg satte meg i bilen var det +25 og isfrie vinduer.
Trykket på knappen "pling plong" og kjør, naboens fosil lyd var en helt annen.

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10076541

;D
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA