Bestille ny bil eller velge pre-konfigurert?

Startet av molcos, mandag 19. august 2019, klokken 12:43

« forrige - neste »

molcos

Hei,

Fundere på dette med hvilken bil som det er lurt å bestille, det virker som de blir bedre og bedre med tiden.
De biler med høy VIN har fikset mye fra de tidligere bilene.
Spørsmålet blir da, bestille ny fra fabrikken eller se om det er noen ny som kan plukkes opp på kort varsel.

Er det noen som vet hva som er fikset på 300-400k VIN bilene?
Prøvde å søke lit på nett men finner ikke noe konkret på det.

Ønsker en så problemfri opplevelse som mulig selvsagt.
Kjører : BMW IX3

MikkeBoomBoom

Nå bikker vi vel snart VIN nr 500k, er i samme båt og har prøvd å finne ut om det er noen endringer. Eneste jeg har greid å finne som er helt håndfast er et større deksel/bunnplate under bilen som har gått fra et komposittmateriale til et mykplastmateriale.

Ellers kan man kanskje se på online-delekatalogen til Model 3 for å se om det er ting som er byttet ut med nye delenummer, men det tar ikke høyde for endringer i produksjonen naturligvis.

molcos

Takk,

Ja er nok 500 som du sier :)

tror jeg kommer bestille ny da jeg vill sikre meg best mulig.
Kanskje den performance pakken med tilhengerfeste.

Mvh
Kjører : BMW IX3

Pepsipepsi

Jeg har hatt to TM3 LR. WIN 233 og 333. Den første hadde røslig glass i taket. Videre kom det fra den første div dunkelyder under bilen ved kjøring. Tilsynelatende uten grunn. Sikkert fra bunnplate. Den nye skal også ha hw3 men det har jeg ikke fått sjekket selv.

Den siste har også folie på kanalene.

Knall biler uten feil begge to.

MikkeBoomBoom

Sitat fra: molcos på mandag 19. august 2019, klokken 14:31
Kanskje den performance pakken med tilhengerfeste.


Hadde jeg vært uten familie, uten hus fra 60-tallet og med litt mer fritid enn det jeg har i dag hadde jeg gått for samme. Byttet bremser, dempere og vips har du en skikkelig "sleeper" :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA