Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeuttak\klump\kontakt\10A\16A

Startet av Helge, tirsdag 31. januar 2012, klokken 20:47

« forrige - neste »

Helge

Hadde en annen elbilist på besøk i kveld for vannservice på hans 1998 P106E.

Lading og vannfylling gikk da til slutt det, men jeg ble overrasket over hvor laaang tid det tok fra energimeteret viste 100 % til temperaturen i kjølekretsen til batteriene nådde 25 grader (temperatur i ekspansjonstanken dobbelsjekket med 2 forskjellige termometer). Romtemperaturen i garasjen var mellom 7 og 8 grader. Da energimeteret passerte 100 % var temperaturen i batterikretsen fremdeles bare drøyt 17 grader og det tok minst et par timer ETTER at energimeteret hadde passert 100 % før temperaturen var rett under 25 grader.

Den mest ubehagelige overraskelsen var at den firkantede røde stopplampen nå blinker etter vannfyllingen. Når vi slo opp i den norske utgaven av manualen for bilen sto det at om denne lampen blinker står ladekontakten i.... men det gjør den jo ikke! Noen som har gode forslag til hva dette kan være?
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

elektrolux

Koble til Diagnosen igjen og gå inn på batterimenyen og kanseler lading. Kan være at bilen fremdeles er i vannservicemodus. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Helge

Stemte det ja elektrolux, takk. Var faktisk inne og kjørte charge cancellation flere ganger i går kveld i forbindelse med at vi slet veldig med å få bilen inn i vedlikeholdslading eller initiallading. Når vi gikk inn på disse og fikk request accepted så startet likevel ikke ladingen når ladekabelen ble satt i og ladeluken lukket. Når man da tok charge cancellation startet imidlertid bilen å lade vanlig med en gang. Men når vi både skiftet ladestrømstyrke og "nullstilte tellere" fikk vi den visst inn i vannservicemodus (vedlikehold- eller initiallading... det fungerer mht å få opp temperatur uansett hvilken man bruker virker det som).

....så glemte jeg altså å kjøre charge cancellation helt til slutt da... selv etter å ha nullstilt vannservicetelleren... :-[
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA