Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: I-miev - mine erfaringer så langt

Startet av Elinesg, fredag 16. mars 2012, klokken 11:56

« forrige - neste »

Elinesg

Lurer på om dekktrykket skal være annerledes enn det som oppgis for bensinutgaven? Det som sto for Saxo på bensinstasjonen sin tabell var 2,2 framme og 2 bak, men jeg synes særlig fordekkene ser ut som de har litt lite luft. Regner med noen her har fasit både for sommer og vinter? :-)
Citroen Saxo 2003, Harstad

Elmo

#1
Tabellen på de fleste bensinstasjonene har faktisk egen linje for elektrisk Saxo.
Eller kan du jo se i intruksjonsboken. Hvis du ikke ha den så kan den lastes ned fra www.elbilwiki.no, direktelink her

Men når det er sagt så kjører en god del av oss med enda litt høyere trykk fordi det gir litt lengre rekkevidde.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

hma

#2
På mine elbiler kjører jeg med maks trykk som er påstemplet dekkene, det gir "noe" lengre rekkevidde.

Ved kjøring av de gamle elbilene som PSA og Think kommer hastigheten neppe over 90km/t, følgelig er jeg ikke skeptisk til å overskride verdiene i instruksjonsboken.

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Elmo

Sitat fra: hma på lørdag 03. mars 2012, klokken 23:15
Ved kjøring av de gamle elbilene som PSA og Think kommer hastigheten neppe over 90km/t

Nja, PSAene sperrer først på 97-98 da ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elinesg

Takk! Det sto ikke noe eget for elektrisk på denne bensinstasjonen, og det som står i instruksjonboken er uansett mye høyere (hhv 3,0 og 2,8).
Citroen Saxo 2003, Harstad

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA