Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får flere forhandlere selge Leafen?

Startet av Elmo, søndag 29. januar 2012, klokken 21:33

« forrige - neste »

Elmo

Jeg er mest inne i P06 og Saxo, men har hatt en Partner stående med batteriproblemer i flere år. Har flyttet den sporadisk og kjørte den noe i sommer ifm EU-kontroll.  Denne uken har jeg kjørt den den del turer - tot ca.  15 mil med utetemp ca 5 minus.

Men i morges da jeg skulle kjøre satt girspaken dønn fast i Park. Det var minus 10 grader.
Kan girspaken fryse fast på disse bilene, eller kan det være en annen årsak ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Sikkert frøset fast. Ellers har jeg opplevt at mekanismen i girvelger/wire har låst seg.

Mekanismen i selve girkassen er dønn solid, og neppe grunnen til dine problemer.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Da blir det å fyre litt for kråkene ikveld da :D (vifteovn under bør vel kunne tine det) ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

En drøy time med vifteovn så var den løs igjen ;)

Skrekk og gru hvis dette skjer engang man ikke er hjemme. I "park" kan den jo ikke taues engang :o
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

cra

En dasj med noe fuktfortrengende og smørende, kanskje? :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Ja, sikkert lurt det, spørs bare om jeg treffer rett plass. Vifteovnen er jo ikke akkurat presisjons-"skyting".
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Og i morges var problemet tilbake >:(
Jeg parkerte i "N" etter at jeg fikk løst den opp i håp om å minske problemet.
Nå er problemet at jeg ikke får den inn i "P" og da får jeg jo ikke startet. Bevegelse mellom alle andre posisjoner enn "P" går fint.
Har tydeligvis ikke funnet hvor det skal smøres/de-ice'es - enda
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA