Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris på EQC offentliggjort

Startet av THE, mandag 06. mai 2019, klokken 10:15

« forrige - neste »

Bjoris

#30
Må si jeg også ble litt imponert over prisen på denne, bilen ser ikke ut ifht E-Tron, men siden E-Tron både nok er i største laget og i dyreste laget for oss kom EQC som bestilt, hadde det ikke vært for leveringstiden da... Q4 høyres ok ut, men Q2-2020 da tror jeg ikke jeg gidder å reservere en gang...

Jeg konfirgurere en ok en til 660, da må jeg holde meg unna memory seter, oppvarmet ratt og baksete varme. Hiver jeg på det er det 682, da med kunstskinn, hengerfeste, trafikkassisten etc så det var ikke så ille det...

Trond.m

#31
At bilen ikke «ser ut» tror jeg ikke er en vanlig oppfatning. Jeg vet om mange som i utgangspunket er tilhengere av Audi som synes EQC ser vel så bra ut (inkl. meg selv). Det handler bare om smak og behag. Et fortrinn med EQC er at hengerfestet er innsvingbart. Å ha avtagbart hengerfeste på en premiumbil slik Audi har valgt er dårlig. Dessuten har BOS lavere priser på tilleggsutstyr enn i Tyskland også når man trekker fra tysk MVA. De skal ha ros for ikke å la seg friste til å putte mva fradraget i egen lomme  :+1:
Med kønummer 31 er det vel mulig å få bil til høsten

Bjoris

Sitat fra: TM på tirsdag 07. mai 2019, klokken 08:14
At bilen ikke «ser ut» tror jeg ikke er en vanlig oppfatning. Jeg vet om mange som i utgangspunket er tilhengere av Audi som synes EQC ser vel så bra ut (inkl. meg selv). Det handler bare om smak og behag. Et fortrinn med EQC er at hengerfestet er innsvingbart. Å ha avtagbart hengerfeste på en premiumbil slik Audi har valgt er dårlig. Dessuten har BOS lavere priser på tilleggsutstyr enn i Tyskland også når man trekker fra tysk MVA. De skal ha ros for ikke å la seg friste til å putte mva fradraget i egen lomme  :+1:
Med kønummer 31 er det vel mulig å få bil til høsten

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Bjoris på tirsdag 07. mai 2019, klokken 08:39
Sitat fra: TM på tirsdag 07. mai 2019, klokken 08:14
At bilen ikke «ser ut» tror jeg ikke er en vanlig oppfatning. Jeg vet om mange som i utgangspunket er tilhengere av Audi som synes EQC ser vel så bra ut (inkl. meg selv). Det handler bare om smak og behag. Et fortrinn med EQC er at hengerfestet er innsvingbart. Å ha avtagbart hengerfeste på en premiumbil slik Audi har valgt er dårlig. Dessuten har BOS lavere priser på tilleggsutstyr enn i Tyskland også når man trekker fra tysk MVA. De skal ha ros for ikke å la seg friste til å putte mva fradraget i egen lomme  :+1:
Med kønummer 31 er det vel mulig å få bil til høsten
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 07. mai 2019, klokken 09:29
Sitat fra: Bjoris på tirsdag 07. mai 2019, klokken 08:39
Sitat fra: TM på tirsdag 07. mai 2019, klokken 08:14
At bilen ikke «ser ut» tror jeg ikke er en vanlig oppfatning. Jeg vet om mange som i utgangspunket er tilhengere av Audi som synes EQC ser vel så bra ut (inkl. meg selv). Det handler bare om smak og behag. Et fortrinn med EQC er at hengerfestet er innsvingbart. Å ha avtagbart hengerfeste på en premiumbil slik Audi har valgt er dårlig. Dessuten har BOS lavere priser på tilleggsutstyr enn i Tyskland også når man trekker fra tysk MVA. De skal ha ros for ikke å la seg friste til å putte mva fradraget i egen lomme  :+1:
Med kønummer 31 er det vel mulig å få bil til høsten
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Det er ingen tvil om at BOS har vært dyktigere til å forhandle priser eller mindre grådige enn Møller.
Prisene på tilleggsutstyr til EQC er gjennomgående lavere enn i Tyskland (eks. VAT).
Et eksempel som ikke er enestående: Metallic lakk koster til etron 1000 Euro ink. VAT. I Norge er prisen 10.670 som tilsvarer en Euro «kurs» på 12.60.

Metallic lakk til EQC 928 Euro. Pris i Norge 6710 kr som tilsvarer en «kurs» på 8.60. Eller sagt på en annen måte. Metallic lakk koster 46 % mer i Norge enn i Tyskland. Jeg har ikke sjekket i detalj, men det er helt tydelig at tilleggsutstyr til e-tron er grovt overpriset i Norge.  Ser at mange på elbilforum liker å klage på BOS, men når det gjelder EQC synes jeg de fortjener ros  :+1:

Øyvind.h

Sitat fra: TM på tirsdag 07. mai 2019, klokken 16:42
Ser at mange på elbilforum liker å klage på BOS, men når det gjelder EQC synes jeg de fortjener ros  :+1:
Enig. Rett før prisen kom kommenterte jeg at det ikke lovet godt at det var BOS som skulle selge. Ei heller med E-Tron friskt i minne. Jeg tok feil. Jeg tror/håper BOS har lært av veldig mye tyn knyttet til andre bilmodellers prising og diverse lovnader.
Spørsmålet nå blir Mercedes` produksjonskapasitet. Kjører de opp i bra tempo, eller går det sakte? Gjenstår å se. Jeg venter med bestilling til jeg har prøvekjørt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Jalla

Ingen grunn til å fra til Sverige for å handle -

I höst levereras de första exemplaren av Mercedes EQC i Sverige. Priset för EQC 400 4MATIC börjar på 798.900 kronor.

http://www.vibilagare.se/nyheter/sa-mycket-kostar-mercedes-elbil-eqc

Både bilen og utstyret må være bra priset her hjemme.

Øyvind.h

#38
Sitat fra: Jalla på tirsdag 07. mai 2019, klokken 19:51
Ingen grunn til å fra til Sverige for å handle -

I höst levereras de första exemplaren av Mercedes EQC i Sverige. Priset för EQC 400 4MATIC börjar på 798.900 kronor.

http://www.vibilagare.se/nyheter/sa-mycket-kostar-mercedes-elbil-eqc

Både bilen og utstyret må være bra priset her hjemme.
798.900/1,19 (fradrag mva)= 671.344,-

671.344x0,91 (valutaforskjell)= 610.923,-
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Jalla

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 07. mai 2019, klokken 19:56
Sitat fra: Jalla på tirsdag 07. mai 2019, klokken 19:51
Ingen grunn til å fra til Sverige for å handle -

I höst levereras de första exemplaren av Mercedes EQC i Sverige. Priset för EQC 400 4MATIC börjar på 798.900 kronor.

http://www.vibilagare.se/nyheter/sa-mycket-kostar-mercedes-elbil-eqc

Både bilen og utstyret må være bra priset her hjemme.
798.900/1,19 (fradrag mva)= 671.344,-

671.344x0,91 (valutaforskjell)= 610.923,-

Ja, god tur til Sverige....

Øyvind.h

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe denne fra Sverige nei :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

1000kwh

Sitat fra: Jalla på tirsdag 07. mai 2019, klokken 19:51
Ingen grunn til å fra til Sverige for å handle -

I höst levereras de första exemplaren av Mercedes EQC i Sverige. Priset för EQC 400 4MATIC börjar på 798.900 kronor.

http://www.vibilagare.se/nyheter/sa-mycket-kostar-mercedes-elbil-eqc

Både bilen og utstyret må være bra priset her hjemme.
Kan vel kjapt slå fast at dette ikke blir noen volumodell i Sverige ;)

hELgenen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 07. mai 2019, klokken 09:29
Sitat fra: Bjoris på tirsdag 07. mai 2019, klokken 08:39
Sitat fra: TM på tirsdag 07. mai 2019, klokken 08:14
At bilen ikke «ser ut» tror jeg ikke er en vanlig oppfatning. Jeg vet om mange som i utgangspunket er tilhengere av Audi som synes EQC ser vel så bra ut (inkl. meg selv). Det handler bare om smak og behag. Et fortrinn med EQC er at hengerfestet er innsvingbart. Å ha avtagbart hengerfeste på en premiumbil slik Audi har valgt er dårlig. Dessuten har BOS lavere priser på tilleggsutstyr enn i Tyskland også når man trekker fra tysk MVA. De skal ha ros for ikke å la seg friste til å putte mva fradraget i egen lomme  :+1:
Med kønummer 31 er det vel mulig å få bil til høsten

Trond.m

#43
Nå er vel regnestykket for svensk pris ikke korrekt. Prisen må deles på 1,25 og ikke 1,19 (Tysk VAT).
Da blir prisen i Sverige ca 582.000 før rabatt. Med mindre det er mulig å få god rabatt i Sverige, så er det likevel ikke så god økonomi. Å kjøpe en ny bilmodell uten 5 års garanti frister ikke. Men det vil nok bli tatt inn noen biler hvis leveringstiden er kortere i Sverige

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA