Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Upload av Autopilot til beta-testere i MORGEN?

Startet av little_e, lørdag 15. august 2015, klokken 15:33

« forrige - neste »

little_e

Har noen erfaring med konvertering av halogenfjernlysene (nærlysene mine er jo LED) til xenon?
Jeg har en 2013 US-import Leaf. Tanken var et 35w xenon-kit.

HenrikRH

Du bør ikke ha xenon i fjernlys om du har LED i hovedlys.
Grunnen er enkel, dersom du velger både xenon og LED, vil lykten bli for kalde på vinteren, slik at snø og is fester seg på lykta og reduserer sikten din.

Fjernlysa (halogen) produserer varme, og de er plassert nederst i lykta fordi varme går oppover.

Legg heller pengene i en god LED-bar under registreringsnummeret.

:)
Nissan Leaf Nordic 2015
Hvit perlemor, Bose Sound system
Levert av Vestfold Auto

Påkjørt bakfra og kondemnert juni 2017.
-


Citroen Z-Cero 2012 med Webasto

jkirkebo

Sitat fra: Henrik Ryslett Hansen på fredag 17. juli 2015, klokken 02:35
Du bør ikke ha xenon i fjernlys om du har LED i hovedlys.
Grunnen er enkel, dersom du velger både xenon og LED, vil lykten bli for kalde på vinteren, slik at snø og is fester seg på lykta og reduserer sikten din.

Fjernlysa (halogen) produserer varme, og de er plassert nederst i lykta fordi varme går oppover.

Jeg kjørte mye med Xenon i fjernlysene i Leafen før vi kjøpte Teslaen, og hadde aldri problemer med dette. Kjørte den til hytta på fjellet mange ganger i snøføre. Men det var 55W xenon da, som nok produserer bortimot like mye varme som 65W halogen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA