Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hurtiglader på Værnes

Startet av leafen, onsdag 11. januar 2012, klokken 18:54

« forrige - neste »

gbzdoc

Har ikke sjekket om den også begrenser det til 1,75 KW i oppstarten, men hvis den gjør det så er det ikke noen tvil om at oppvarming tar vesentlig lenger tid. I D køles det jo på med rundt 4,5 KW i starten.

Merker også stor forskjell på forvarming av bilen på 10 og 16A EVSE. Med 10A må den stå på mye lenger for å tine is på ruta...

Aspiranten

Sitat fra: jkirkebo på fredag 30. desember 2011, klokken 21:14
Denne infoen finner du jo lett i energi-skjermbildet på nav-enheten.

Bilen er forøvrig akkurat like kjapp ut av kryss i Eco, du må bare trykke pedalen lengre ned. Maks er 80kW uansett om du er i D eller Eco.

Ah ok. Jeg bruker kun bilen som ett fremkomstmiddel, har ikke trykket noe spesielt på navigasjonskjermen  :)

Jeg føler jeg får mer krefter i D enn jeg gjør i ECO. Selv kickdown føles strupet i ECO. Noen med håndfaste fakta her?
Nissan Leaf

flux

"A coasting mode makes this unique "single-pedal control" of acceleration and braking using just the accelerator even more user-friendly. When the driver eases off the pedal, the electric motor's zero torque control keeps the drive train disconnected as long as the pedal is in this position. The vehicle now coasts without consuming power, driven by its own kinetic energy."


http://www.bmw-i.com/en_ww/bmw-i3/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA