Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leaf og vinterkulde

Startet av Laura, lørdag 04. august 2012, klokken 20:45

« forrige - neste »

Laura

Jeg vurdere å selge min Citroen Saxo med 2-4 defekte batterier. Bilen fra 1999 er i Trondheim, har kjørt 64000 km. Det har blitt montert nyere batteriblokker før jeg kjøpte bilen, i 2007.

Kan noen komme med tips? Forslag på pris? Er noen interessert? Jeg skal ta en avgjørelse innen august.

Saxo 1999, 47600 km
Trondheim

Elmo

Prisen for PSAene har sunket mye i det siste - dessverre (for dem som har).
Biler som påstås være vi god stand averteres på finn.no ned i 40-50.000,-

Biler tilsvarende din averteres for 10.000,- men du kan nok få opp mot 20.000 hvis flere er interessert (ett tilfeldig eksempel: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35948858)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lynvingen

#2
Jeg antar du ikke har testet batteripakken, men tror at dette gjelder 2-4 batterier?
Slik markedet for disse bilene er nå, selges biler med defekt batteripakke for noe få tusen (5-10 000,-), mens man fortsatt kan få igjen opp til 50 000,- for velfungerende biler. Jeg ser noen fortsatt prøver å få opp mot 80-100' for PSA'er, men det tviler jeg på om de lykkes med (må isåfall være lithium-biler). Markedet for disse bilene har rast det siste året som en følge av at eksemplevis trillingene nærmer seg 150'.

Om du skulle bestemme deg for å reparere batteriene vil en komplett test av pakken koste fra 6-8000,-, mens du får kjøpt batterier privat for 2-3000,- pr stykk. Om ditt estimat er riktig vil du dermed komme ut av en reparasjon for mellom 10-20 000,- og det vil lønne seg selv også om du ønsker å selge bilen umiddelbart etter reparasjon.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

elektrolux

Sitat fra: Morten Peterson på tirsdag 10. juli 2012, klokken 15:03
Om du skulle bestemme deg for å reparere batteriene vil en komplett test av pakken koste fra 6-8000,-,

Akkurat det avhenger av hvor du spør.

Hos Elbilhjelpen.no vil en slik komplett test f.eks koste 3000 Kr inkl demontering og montering av batteriet. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynvingen


Det har du selvsagt rett i  :)
Alle min priser er estimater som spinner ut av egen, fersk erfaring.
Om man tar en runde med ulike verksteder vil sikkert prisene sprike i alle retninger.

Selv byttet jeg 4 batterier, inkl test med grafer og robotmeter (som riktignok fortsatt er i skuffen) og kom ut av det med i overkant av 15 000,-

Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

elektrolux

Det var en bar pris det. Ville nok blitt det samme hos meg, men da med fungerende Robometer. :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Laura

Takk Elmo, Morten og elektrolux. Jeg har nå litt bedre peiling.
Litt synd at ingen her i Trondheim kan ta testen nå... og at jeg må sende bil til Stavanger og betale 5000 kr kun for frakt av bil begge veier. :-(
Saxo 1999, 47600 km
Trondheim

elektrolux

Irriterende slikt.

Må selv frakte egen Think City til Holland for garantireperasjon jeg like godt kunne utført selv. Ekstra irriterende når der går roll on/roll of ferge mellom Tananger og Amsterdam, men som krever bilen inn i en kontainer, og da til en ufattelig kostbar pris.

Blir derfor ufrivillig svipptur "innom" Holland på vei til Marceille om ikke alt for lenge.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynvingen

Det er nok dessverre slik at kompentansen på disse bilene er sentrert rundt noe få personer.
Meg bekjent må man til Stavanger, Tønsberg eller Oslo (muligens også Grønn Bevelgelse i Åsgårdstrand) for å finn folk som vet hva de driver med.

Sikkert ingen trøst, men selv i Oslo er det komplett umulig å få montert en enkel batteriovervåkning om man ikke vil fikle med det selv. Vil allikevel anbefalle deg å sende bilen avgårde om du er villig til litt bryderi for å tjene noen tusen ved salg.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Boogie

Sitat fra: Lynvingen på søndag 15. juli 2012, klokken 02:29
Selv byttet jeg 4 batterier, inkl test med grafer og robotmeter (som riktignok fortsatt er i skuffen) og kom ut av det med i overkant av 15 000,-

Problemet med Robometeret ditt er nok kontaktene på flatkabelen som ikke har blitt montert riktig. (les: overslag mellom ledningene).
Kom innom i Tønsberg, så ordner vi det.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Lynvingen

Det kan hende jeg tar deg opp på det, problemet er å få fraktet bilen.
Dvs, det er vel egentlig ikke noe problem, men snarere bryderi med å skaffe bilhenger etc.

Har dukket opp en mulighet for å få montert ved et verksted i Moss, om det ikke funker kontakter jeg deg tilbake.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA