Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Antall leverte biler

Startet av Soloz, tirsdag 31. januar 2012, klokken 20:26

« forrige - neste »

Soloz

Noen her som har parkert på Obos garasjene i oslo området. Jeg har nettopp blitt fortalt at de slår av strømmen i kontaktene der på sommeren. Og delvis på vinteren også.

Stemmer dette? Jeg prøvde å ta kontakt med Obos, men personen på tråden visste heller lite om dette. På hjemmesidene står at motorvarmer er inkludert i prisen.

Hadde vært kjekt å kunne lade i disse garasjene da jeg har tenkt å sette bilen der i helgene.

gbzdoc

Stikk beregnet kun for motorvarmer vil ofte ikke egne seg til lading. Prøvde med motorvarmer og kupé varmer en gang, og det var nok til å ta sikringen...

Ofte er det også helt klare retningslinjer for hvordan slike stikk kan brukes i avtalen.

cra

Nå som elbilismen virkelig er i ferd med å ta av er det vel på høy tid at borettslag, obos og andre tenker på å ta høyde for at folk skal kunne kjøre elbil, og lade den når de parkerer hjemme.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Sitat fra: cra på torsdag 19. januar 2012, klokken 10:01
. . .  på høy tid at borettslag, obos og andre tenker på å ta høyde for at folk skal kunne kjøre elbil, og lade den når de parkerer hjemme.

Jeg har vært i kontakt med OBOS om dette ifm. utbyggingen i Kværnerbyen.
De sa at det er opp til styret i hvert enkelt borettslag å søke om støtte og etablere ladestastasjoner. For "gamle" borettslag kan jeg jo forstå det, men for Kværnerbyen som er under konstant utvikling og hvor det hittil er etablert hele 3 ulike borettslag virker ikke det helt fornuftig. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

gbzdoc

Ved nybygg vil jo kostnaden ved å legge til rette for lading i tillegg til motorvarmer være minimal. Største utfordringen er kanskje KWH måler på hvert uttak som må leses av en gang pr. år.

Men det er sikkert mulig å snakke med styret og få lagt opp egen kurs med måler for egen regning. Har en nabo som har gjort nettopp det i garasjen i vårt sameie.

El-vis

Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

Soloz

Takk for den lenken. Skal vise den til et par personer.  :)

Men da er ikke Obos garasjene å anbefale.  Det var synd. For den er jo så nærme.  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA