Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 2 tragiske historier

Startet av Tranquil, lørdag 24. desember 2011, klokken 08:22

« forrige - neste »

Tranquil

Har enda ikke fått surret meg til å isolere vanntanken til varmeapparatet...
Er det OK å la vameapparatet gå med bilen på "tomgang"?
Eventuellt med laderen koblet til og tenningen på?
Begge deler lar seg jo gjøre, rent praktisk, men er redd for å ødelgge noe.
Startet med El-Saxo som fikk et kort liv...
C-Zero til kona og eNV-200 som jobbebil.

Trond Arve

Det har jeg gjort mange ganger, ingen skade skjedd (tilsynelatende). Minnes at jeg fikk en feillampe en gang, men den forsvant ganske raskt.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Elmo

Du kan bruke hva du vil på "tomgang". For systemene i bilen gjør det ingen forskjell (rent bortsett fra at ikke motoren går og bruker strøm da).

Så du kan sette på tenningen og varmeapparatet så mye du vil for å få varm og isfri bil før du kjører.  Og det skal ikke mange minuttene til før det hjelper utrolig (blir fortere varmt når bilen ikke kjører - fordi du ikke har kaldluft/vinden)

Å Isolere vanntanken tar forresten ikke mange minuttene !
Remotestarter kan også anbefales - men det er mere jobb (Fjernstyring/tidsur på webasto og vifte - Saxo)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA