Hovedmeny

Linker til tester av Model S

Startet av Oreo, fredag 07. september 2012, klokken 23:07

« forrige - neste »

Nuvolari

Road test i Autocar.

P85+ er kun 1 sek tregere enn M5 på bane. Meget imponerende!

P85+ får noe trekk for å være litt for myk ift sammenlignbare biler.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/21449-First-full-UK-road-test-of-Model-S-with-hi-res-page-scans?p=440634#post440634
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Nuvolari

#347
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 14. september 2013, klokken 18:58
Myk ift M5 og andre bane-egnede biler?

Det står " ...this is a fairly soft sprung saloon..".

De andre bilene i testen som det sammenlignes med er panamera hybrid, BMW 7 hybrid, Lexus s400 hybrid, A8 hybrid.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Øyvind.h

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 14. september 2013, klokken 19:25
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 14. september 2013, klokken 18:58
Myk ift M5 og andre bane-egnede biler?

Det står " ...this is a fairly soft sprung saloon..".

De andre bilene i testen som det sammenlignes med er panamera hybrid, BMW 7 hybrid, Lexus s400 hybrid, A8 hybrid.
Jøss. Trodde 85+ var en bil a la M5, ikke a8 hybrid. Har sitte i vanlig Panamera, og opplevde den som litt støvete enn S85 men ikke mye.

Jaja. Da trenger ikke de med 85+ frykte at den er alt for stiv. Mykere enn eks m sport da i hvert fall.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Nuvolari

#349
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 14. september 2013, klokken 19:46
Sitat fra: Nuvolari på lørdag 14. september 2013, klokken 19:25
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 14. september 2013, klokken 18:58
Myk ift M5 og andre bane-egnede biler?

Det står " ...this is a fairly soft sprung saloon..".

De andre bilene i testen som det sammenlignes med er panamera hybrid, BMW 7 hybrid, Lexus s400 hybrid, A8 hybrid.
Jøss. Trodde 85+ var en bil a la M5, ikke a8 hybrid. Har sitte i vanlig Panamera, og opplevde den som litt støvete enn S85 men ikke mye.

Jaja. Da trenger ikke de med 85+ frykte at den er alt for stiv. Mykere enn eks m sport da i hvert fall.

Det som er imponerende er at den samtidig kun bruker 1 sek mer på runden enn M5.

Den kan virke som Tesla har klart det kunststykke å lage en bil som både er komfortabel og har gode kjøre egenskaper.

Det samme gjelder selvsagt S og P uten +. Tror ikke kjøreegenskaper er så veldig ulike. Ihvertfall ikke i det daglige.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Andrewas

Sitat fra: Lanber på lørdag 07. september 2013, klokken 08:43
Hvis man skal ha det beste ut av 0-100 på en Tesla må du trykke gassen i bunn og holde bilen på bremsen, så slippe bremsen.
Da kommer du betydelig lengre ned
Noen av dere som har bilen som har prøvd dette? Ødelegges noe? Trykker man begge pedaler kommer en advarsel...
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

FThorsen

Er det noe jeg ikke har fått med meg? Står at TMS kan leveres med "folding door mirrors". Er dette snakk om elektriske/automatiske innfellbare speil? Kan ikke skjønne at dette nevnes som ekstrautstyr hvis det bare er at man manuelt kan "brette" inn speilene.
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

Oreo

Sitat fra: fthorsen på lørdag 14. september 2013, klokken 21:03
Er det noe jeg ikke har fått med meg? Står at TMS kan leveres med "folding door mirrors". Er dette snakk om elektriske/automatiske innfellbare speil? Kan ikke skjønne at dette nevnes som ekstrautstyr hvis det bare er at man manuelt kan "brette" inn speilene.
Som nevnt i TMC tråden er det mange feil i artikkelen. Speilene er nok fremdeles av type "Manuelt innfellbare" dessverre  >:(
Legg forøvrig merke til at difusoren er i samme farge som bilen. Stusset litt over fargen forøvrig. Antar dette er en grå bil, men at scanninga kanskje spiller oss/meg et lite puss, og den ser litt lysere ut enn normalt?
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

gzegorz

Tesla Model S85

Amoss

Rett nok ikke en test av Model S, men siden testobjektet blir sammenlignet med nettopp Model S, så fant jeg det relevant å poste denne her:

http://www.thestreet.com/story/12108773/4/challenging-tesla-the-last-non-electric-rolls-royce.html

Model S 85D



© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA