Hovedmeny

14 dagers returrett - noen erfaring?

Startet av Mippen, fredag 15. mars 2019, klokken 22:24

« forrige - neste »

Ellemelle

Hvis dere har benyttet angrerettsloven, så er dette ganske enkelt:

§ 24.Den næringsdrivendes forpliktelser når angreretten brukes
[..] Tilbakebetaling skal skje uten unødig opphold, og senest 14 dager fra da den næringsdrivende fikk melding om forbrukerens beslutning om å benytte angreretten

Handyman

Sitat fra: hpe på søndag 17. mars 2019, klokken 15:10
Sitat fra: Sverre Hasvold på søndag 17. mars 2019, klokken 10:43
Fikk det som vedlegg på mail rett etterpå. Betalte kontant jeg også.
Interessant! Jeg har ikke fått noe slikt. Hvilken forhandler returnerte du bilen til? Jeg får etterlyse tilsvarende om det skulle bli slik at de ber om betaling av ny bil før jeg har fått tilbakebetalt den gamle.
..kanskje litt prik, men Tesla bruker ikke forhandlere. Det er deres egne utsalg og ansatte.
Det er derfor antakelig det samme hvem du tar kontakt med.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Pocoloco

Sitat fra: Sverre Hasvold på lørdag 16. mars 2019, klokken 00:10
Jeg leverte inn min siden de ikke kunne holde løftet om gratis oppgradering til AP.

What? Er det trukket tilbake det som sto på SMS-en om gratis oppgradering til AP (for oss uten EAP) eller mener du at de ikke aktiverte det fort nok for deg og derfor valgte du å levere den inn?
Tesla Model ≡ 06.04.19

offpist1

Sitat fra: Pocoloco på mandag 18. mars 2019, klokken 09:55
Sitat fra: Sverre Hasvold på lørdag 16. mars 2019, klokken 00:10
Jeg leverte inn min siden de ikke kunne holde løftet om gratis oppgradering til AP.

What? Er det trukket tilbake det som sto på SMS-en om gratis oppgradering til AP (for oss uten EAP) eller mener du at de ikke aktiverte det fort nok for deg og derfor valgte du å levere den inn?
'

Jeg tror Sverre Hasvold fikk bilen sin før 1. mars og derfor falt utenfor ordningen om "gratis AP".
Tesla kan ikke gå tilbake på dette nå for biler hentet ut etter 1. mars, og det gjør de nok heller ikke.

Sverre Hasvold

Sitat fra: Pocoloco på mandag 18. mars 2019, klokken 09:55
Sitat fra: Sverre Hasvold på lørdag 16. mars 2019, klokken 00:10
Jeg leverte inn min siden de ikke kunne holde løftet om gratis oppgradering til AP.

What? Er det trukket tilbake det som sto på SMS-en om gratis oppgradering til AP (for oss uten EAP) eller mener du at de ikke aktiverte det fort nok for deg og derfor valgte du å levere den inn?

Fikk min i februar og hadde løfte om gratis AP som de ikke kunne holde. Valgte derfor å levere inn bilen og få en ny og 25000.. For de som fikk etter 1. mars så er nok alt helt i orden ;)

Pocoloco

Sitat fra: Sverre Hasvold på mandag 18. mars 2019, klokken 10:13
Fikk min i februar og hadde løfte om gratis AP som de ikke kunne holde. Valgte derfor å levere inn bilen og få en ny og 25000.. For de som fikk etter 1. mars så er nok alt helt i orden ;)

Pjuf... Det er så mange endringer hele tiden at det blir vanskelig å følge med :P
Tesla Model ≡ 06.04.19

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA