Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Feilkoblet 12v batteri!

Startet av Lynet, lørdag 31. desember 2011, klokken 17:31

« forrige - neste »

Lynet

Har prøvd å følge litt med på effekten som varmekolben må yte for å holde ca 20 grader i bilen med viften på laveste fart.
Rundt 0 trekker den ca 1500W
Ved ca -5 trekker den ca 2000W
Føler dette er ganske mye, kan vanntank og slanger være dårlig isolerte?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Saxo

Har du vært i Selbu no ? - 5 har jeg sett lite til her på Vikåsen.
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

RogerB

Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

flux

#3
Sitat fra: Lynet på tirsdag 13. desember 2011, klokken 20:59
Har prøvd å følge litt med på effekten som varmekolben må yte for å holde ca 20 grader i bilen med viften på laveste fart.
Rundt 0 trekker den ca 1500W
Ved ca -5 trekker den ca 2000W
Føler dette er ganske mye, kan vanntank og slanger være dårlig isolerte?
Ja det må de være, luften blir og kald veldig raskt etter at kolben kobles ut, og selv om en velger omluft.
Kan det være at vannet som varmes opp går gjennom en radiator? I så fall forklarer det hvorfor det trengs så himla mye strøm for å holde det varmt..

http://www.gjlenterprise.com/leafhorn/leafhorn02.jpg

Kanskje det er mulig å etterisolere systemet på en måte.

Lynet

Sitat fra: Saxo på tirsdag 13. desember 2011, klokken 21:14
Har du vært i Selbu no ? - 5 har jeg sett lite til her på Vikåsen.
Det har æ :-) Men det va -8 på Heimdal på søndag!

Det er en etterisolering jeg også har i tankene. Skal plukke av litt plastm under bilen på januar da den skal inn for skikkelig rustbehandling. Skal ta en nærmere sjekk da.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jog

Er det noen som vet hvilken strømstyrke varmekolben går på, 12v 220v 400v?  Ville det være mulig og koble et lite agregat på det istedet for å anskaffe disel varmer?   feks Honda 2000
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Go-carter

400V(eller tre hundre og åtti et-eller-annet)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA